امام جمعه شهر اراک؛
تابناک: امام جمعه اراک گفت: فرهنگ ننگین غرب مردم را به فساد و فحشا و اعتیاد و ... دعوت می کند و از آن نباید دنباله روی کرد بلکه باید به دنبال اسلام انسان ساز و اسلام عزت و شرف، ایمان و تقوی و قرآن باشیم.
کد خبر: ۲۷۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹ 12 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی، امام جمعه شهر اراک، در خطبه اول نماز جمعه با توصیه مردم به داشتن تقوی الهی اظهار داشت: خداوند در این ماه حرام، ماه ذی القعده و ماه حج به ما توفیق دهد که دل هایمان را با یاد خدا و اهل بیت عصمت مانوس و نورانی کنیم. 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: ماه ذی القعده یکی از ماه های حرام است. و سه ماه اشهر حج است، ذی القعده، ذی الحجه و شوال که ماه ذی القعده و ذی الحجه جز ماه های حرام هستند. و از دو جهت اهمیت دارند. و در این ماه های حرام مسلمان ها حق ندارند جنگ کنند و خون ریزی کنند ولی می توانند دفاع کنند. و تکالیف خاص خود را دارند.

وی افزود: ماه ذی القعده حرمت ویژه ای دارد؛ هم ماه حرام است ، هم ماه حج (آغار مقدمات برای حج)  و اگر آل سعود ملعون را مسئول نمی کردند اکنون تعداد زیادی از خانواده های ما رفته بودند. این ماه ویژگی دیگری نیز دارد و آن مسئله میقات است. میقات در حقیقت قراریست که خداوند و حضرت موسی کلیم بستند و به حضرت موسی دستور داد.

 امام جمعه اراک در رابطه با نمازی که در دهه ذی الحجه وارد شده، گفت: نماز ذی الحجه نمازی است که دو رکعتی که با خواندن آن در ثواب حاجیان شریک می شویم. وی در خصوص آیه و واعدنا موسی ثلاثین لیله ...، گفت: خدا با موسی کلیم قرار گذاشت و او به مدت سی روز آن جا حضور داشت و آنگاه خداوند ده روز دیگر به آن اضافه کرد. پس شد چهل روز، شد یک اربعین، اربعین میقات، میقات پیغمبر.

وی خاطر نشان کرد که آن یک ماه ماه ذی القعده است و آن ده روز هم ده روز با عظمت ذی الحجه. پس موسی کلیم در این ایام چله نشین شد. و در کل اسلام به اربعین و چله نشینی خیلی تاکید دارد. در اسلام در خصوص چله نشینی به معنی درست کلمه نه به معنی غلط آن فرموده: هرکس چهل شبانه روز کارها رو برای خدا انجام بده و خالص باشد، خداوند چشمه های حکمت را از قلبش به زبانش جاری می کند. حال این اربعینی است که روزهای آخر آن روز عرفه، دهه ذی الحجه و عید قربان است که این است یک اربعین باعظمت برای کسانی که اهل دعا ، نماز و معنویات هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به خود و همه شما سفارش می کنم که این ایام را بسیار قدر بدانیم. و آمده که اگر کسی در شب های قدر دعایش به اجابت نرسید در روز عرفه و عرفات دعا کند. بنابراین این چهل روز بسار خاص است که اساس آن هم یک کلمه است، مراقبه؛ مراقبت از گناه، آلودگی ها، از غفلت، غرور و مراقبت در یاد خدا و در یاد اولیا.

ایشان سپس با تاکید بر اهمیت دهه کرامت و ایام شریف و به خصوص شب و روز جمعه آن در حدیثی از امام رضا علیه السلام در خصوص اهمیت روز جمعه اظهار داشت: ایشان از جدشان رسول اکرم روایت می کنند که: «روز جمعه آقای همه روز هاست.» و نسبت روز جمعه به سایر روزها مثل ماه رمضان است به سایر ماه های دیگر، که خداوند در آن حسنات و کارهای خیر را مضاعف می کند و سیّأت را محو می کند و درجات را بالا می برد و دعاها را مستجاب می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: عذاب ها هم در این روز مضاعف می شود. و از این روز تعطیل باید خودسازی کرد و به عبادت پرداخت و به جبران کمبودها پرداخت نه تعطیلی برای فساد و بی بندوباری و اختلاط زن و مرد و ...، خوش باشید اما در راه مشروع برای مثال اسلام صله ارحام را قرار داده سر زدن به محرومین و ایتام، دعای کمیل و ندبه و انواع نمازها را قرار داده است بجای رفتن به دنبال فساد العیاذ بالله.

امام جمعه اراک گفت:  آن فرهنگ ننگین غرب است که مردم را به فساد و فحشا و اعتیاد و ... دعوت می کند. ما نباید دنباله رو غربی ها و اسطوره های آنان باشیم. بلکه باید به دنبال اسلام انسان ساز عزیز اسلام امام رضا علیه السلام  و اسلام عزت و شرف، ایمان و تقوی و قرآن، اسلام شب زنده داری و سحرخیزی باشیم. جوانان ما باید قدر خود را بدانند و فرصت ها را از دست ندهند. فرصت جوانی دیگر تکرار نمی شود. ما باید قدر این سرمایه با عظمت عمر را بدانیم. و نه فقط به زبان دوست دار امام رضا علیه السلام باشیم اما در میدان عمل خدایی ناکرده برخلاف عمل کنیم.

انتهای پیام/ک

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
ایشان در بخشی از صحبتهایشان که شما هم منعکس کردید فرمودند:
"آن فرهنگ ننگین غرب است که مردم را به فساد و فحشا و اعتیاد و ... دعوت می کند. ما نباید دنباله رو غربی ها و اسطوره های آنان باشیم"
میخواهم بدانم میزان اعتیاد در کشورما بیشتر است یا غرب؟
می خواهم بدانم میزان فساد ( مالی- اخلاقی) در کشور ما بیشتر است یا غرب؟
ایشان باید بدانند مردم بینا هستند و دانا قرار نیست هرچه بگویند مردم دربست بپذیرند کمی در گفتن مطالب دقت نظر داشته باشند
خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند ( آمین)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار