خطیب نماز جمعه اراک؛
تابناک: خطیب نمازجمعه اراک با اشاره به جنایات آمریکا در برابر تمام کشورها به ویژه ایران و همچنین بدعهدی آنها در اجرای توافقات هسته‌ای تاکید کرد که این جنایات و بدعهدی‌ها را در تمام محافل آموزشی برای جوانان و محافل عمومی برای مطلع شدن آحاد مردم بازگو کنید.
کد خبر: ۲۷۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 12 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر امروز در خطبه‌ دوم نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به حدیثی از کتاب سلسله الذهب اظهار داشت: کلمه لا اله الا الله، قلعه محکم اسلام است هرکس وارد این قلعه محکم شود از عذاب خداوند در امان است البته به شرط اینکه امامت ائمه اطهار علیهم السلام را بپذیرند.

امام جمعه اراک سپس با اشاره به 26 مرداد، بازگشت آزادگان را به کشور تبریک گفت و ادامه داد: مردم شریف ما نردیک ده سال رنج فراوان بردند و بسیاری از فرزندان غیور این ملت در چنگال صدامیان و بعثیان سخت ترین روزها را گذراندند.

وی در ادامه، در رابطه با سالروز  کودتای 28 مرداد گفت: کارنامه آمریکایی ها در طول 63 سال گذشته حتی بعد از پیروزی انقلاب بعد از حوادث مختلف و بعد از برجام تا امروز همواره بسیار زشت، ضد انسانی، ضد اسلامی و ضد مردمی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد:  آمریکایی‌ها در تاریخ کشور ما در 63 سال گذشته لکه‌های ننگ بزرگی به وجود آورده اند که کمترین آن پناه دادن به منافقین، شاه و جنایتکاران بوده است و همچنین از داعش حمایت کردند و کودتا علیه ملت ما به راه انداختند و صدها جنایت کوچک و بزرگ دیگر انجام دادند و الان هم دارند انجام می دهند.

 وی افزود: آنها از رژیم  پهلوی 25 سال، از رژیم صهیونیستی 70 سال و از آل سعود ننگین با این همه جنایات ده ها سال است که در حال حمایت اند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ما از این مدعیان دروغین حقوق بشر و دمکراسی چه توقعی داریم این دمکراسی آمریکایی است، این حقوق بشر آمریکایی است که علیه ملت ها منطقه عمل می کنند .

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: آمریکا کارنامه بسیار شومی در رابطه با ملت ها و ملت اسلامی دارد این که مقام معظم رهبری همواره تاکید می کند که ما باید مرزمان را با استکبار جهانی و صهیونیسم حفظ کنیم و در برابر توطئه های آن ها هوشیار باشیم، فریب دغل کاری آنان را نخوریم این مطلب بسیار بجا و حق است.

وی با اشاره به جریان برجام گفت: آمریکایی ها به  هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند و حدود 2 میلیارد دلار  پول های بانک زمان دولت قبل را که اوراق قرضی خریده بودیم که باید سود آن و پول آن را بدهند، بالا کشیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حالی که ما برای دارو ، درمان، مواد غذایی و غیره به دارایی‌های خود نیاز داریم پول ما را به بهانه های بسیار واهی و احمقانه از ما گرفتند بنابراین هشدارهایی که مقام معظم رهبری مکرر در رابطه با آمریکایی ها می گویند باید جدی بگیریم.

وی ادمه داد: آن ها اگر زورشان برسد باز هم حوادث گذشته را تکرار می کنند حمایت از جریان فتنه 88، یکی از آن موارد است آیا می توان به همچین دولتی اعتماد کرد؟ یا گفتند ما تحریم ها را برمی داریم چرا بر نداشتند؟

آیت الله در نجف آبادی گفت: واقعا بجاست که در مدارس و دانشگاه ها، حوزه ها، صدا و سیما و همه مراکز ما از کارها و جنایت های آمریکا بند به بند گفته شود و مردم بدانند که ما با چه ماهیت خبیث و پلید استکباری و صهیونیستی مواجه هستیم.

امام جمعه اراک با اشاره به زحمات امام موسی صدر، شهید چمران و دیگر بزرگان گفت: کار در زمان آن ها زیاد اثربخش نبود اما با تاسیس حزب الله و با فداکاری های این نیرو های مومن و مخلص امروز حزب الله مظهر عزت، اقتدار و عظمت مقاومت اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: زهد و ساده زیستی باید در راس امور مردم ما باشد و از اسراف باید برحذر باشیم و کارها را باید هرچه جدی تر انجام دهیم و همچنین اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی را پیشه قرار دهیم.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به وظایف ارشاد گفت: در یک جامعه اسلامی ارشاد باید وظیفه خود را دقیق بشناسد و به درستی انجام دهد با رسانه های بیگانه، ماهواره ها و شبکه های مجازی فاسد باید مقابله کنیم اینجاست که باید ارشاد وظیفه قانونی خود را انجام دهد.

انتهای پیام/ک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار