یادداشت مدیرمسئول خبرگزاری تابناک مرکزی،
تابناک: عبدالرحیم علیپور در یادداشت خود آورده است: خبرنگار باید عدالتخواه، حقیقت جو، راستگو درستکار، خیرخواه، فضلیت پرور، دلسوز و یار محرومان و دشمن مستکبران و زورگویان و زورمداران باشد و آلت دست بازیگران سیاست و پول پرست های دنیا نگردد.
کد خبر: ۲۷۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 07 August 2016

 به گزارش تابناک مرکزی، عبدالرحیم علیپور مدیر مسئول خبرگزاری تابناک در استان مرکزی همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار یادداشتی را منتشر کرده است که متن آن بدین شرح است:

گفتن و نوشتن  یک نعمت بزرگ است که بسیاری از انسانها از این نعمت عظما بی بهره یا کم بهره ا ند پس گفتن و نوشتن کار با شرافت و با ارزشی است در اینجا لازم است که بدانیم انسان دارای چه جهان بینی هست و جهان، انسان، خلقت، و نظم حاکم بر هستی را بر اساس چه معیار و ملاکی تعریف و تفسیرمی کند

آیا خبرنگاری گه گفته می شود شغل زیانبار و مشقت آوری است درست است؟ آیا شغل خبرنگاری زیان آوراست؟ و خبرنگار را مانند گارگران معادن و مشاغل سخت و خسارت بار باید به حساب آورد؟ خصوصیات و وظایف گویندگان و نویسندگان چگونه است مسولیت های گویندگان و نویسندگان به مانند مردمان عادی است؟ آیا خبرنگار و خبرنگاری که اهم کارش گفتن و نوشتن است تعهدی باید داشته باشد؟ یعنی متعهد باشد؟ و این تعهد در مقابل کیست؟ و چرا خبرنگار متعهد و مسئول است؟ از یک منظر شغل خبرنگار متعهد و مسئول شغل انبیا و اولیا الهی است شغل و رسالت پیامبران است چرا که سخن  و سخنان حقی را باید در یابد آنگاه با گفتن و نوشتن به آحاد مردم منتقل کند چرا خبرنگار مسئول است چون دارای اعتقادات و فرهنگ اسلامی است چون کُلکُم راع وکُلکُم مسئولا عن رعیته چون همه مسئولند مخصوصا آگاهان و دانایان هر جامعه و گویندگان و نویسندگان آن بنابراین بر اساس فرهنگ اسلامی و قرآنی خبرنگاران مسئولند و پیامبران حق و حقیقند و انتقال دهندگان واقعیت ها، دردها و آمال های مردم یک کشور هستند به همین دلایل خبرنگاری یک شغل مقدس و مهم و شریفی است و در ردیف شغل انبیای الهی است وظیفه ای سنگین و رسالتی بزرگ است که بردوش هر انسان خداپرست و مومنی سنگینی می کند و آن انسان موحد باید تمام سعی و تلاش و جد و جهد خود را مصروف دارد تا بتواند این مسئولیت سنگین و این رسالت پیامبرگونه را به سر منزل مقصود برساند.

 با این توضیحات خبرنگاری شغل بسیار با عظمت و شریف و عزیزی است که هرکسی چنین سعادت و توفیقی را نمی یابد به همین منظور، خبرنگار باید عدالتخواه، حقیقت جو، راستگو، درستکار، خیرخواه، فضلیت پرور، دلسوز و یار محرومان و دشمن مستکبران و زورگویان و زورمداران باشد خبرنگار نبایدکینه توز و انتقامجو و حامی ظالم و ظالمین باشد فضایل اسلامی و انسانی در او رو به افزایش و رذایل اسلامی و انسانی رو به کاهش باشد حامی دردمندان و پشتیبان ضعفا و بی کسان و مستضعفان باشد ازشغل خویش به صورت ابزار استفاده نکند و آلت دست بازیگران سیاست و پول پرست های دنیا نگردد مردم را به سمت نور و روشنایی هدایت کند و از غضب و خشم الهی بترساند راهنمای آنان به سوی خیرات و مبرات باشد و از آتش دوزخ آنها را آگاه سازد.

خبرنگار واقعی حامی دین خداست و پشتیبان بندگان خوب خدا حقایق  و واقعیت های جامعه را بازگو می کند و در یک کلمه مردم و جامعه رابه سمت بهشت خدا رهنمون می سازد سخت و زینبار بودن این شغل فقط به آمار و تعدادکشتگان آن نیست بلکه اهمیت این شغل مقدس به تلاش و کوششی است که خبرنگار در راه حق و حقیقت از خود نشان می دهد به خاطر روشنگری و بصیرت افزایی و نشان دادن چاه ها و جاده ها و صراط مستقیم است چون این شغل از مشاغل رسئولان و پیامبران است تعداد خبرنگاران کشته شده در راه فضیلت و انسانیت و حق و حقیقت با ارزش و دارای پاداش و اهمیت است و دست گیری از کسانی که جز خدا کسی را ندارند و دردی در سینه دارند و مورد بی مهری مراکز زر و زور قرارمی گیرند از امور مهمی است که خبرنگار را نزد خدا محبوب میکند.

بنده به نوبه خود فرارسیدن 17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را به تمامی اصحاب قلم و رسانه تبریک عرض می کنم و آرزومندم خبرنگاران این مرز و بوم با تلاش و کوشش خود در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارند.

انتهای پیام/ عبدالرحیم علیپور مدیر مسئول خبرگزاری تابناک مرکزی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عدالتخواه
|
Germany
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
با سلام خدمت اقای علیپور، نقطه نظرات جنابعالی در خصوص ویژگیهای خبرنگار عالی بود . درواقع اگر دوستان خبر نگار دارای اوصافی که بر شمرده اید باشند میتوانند نقش خود را در جامعه بدرستی ایفا نمایند واین قطعاً مورد رضایت خداوند متعال هم میباشد. چنانچه خبرنگار آزاده باشد و دارای صفات فوق الذکر، میتواند در جامعه منشأ اثر باشد.به یاد داشته باشیم جامعه امروز ما به خبرنگارانی از این جنس به شدت نیاز دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار