فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی؛
تابناک: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال گذشته از اجرای این قانون در استان مرکزی در روزهای آتی خبرداد.
کد خبر: ۲۶۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۴ 29 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز در جلسه انجمن وفاق وایثار اراک با اشاره به اهمیت امربه معروف و نهی ازمنکر اظهار داشت: در اوایل سال گذشته قانون حمایت از آمران امر به معروف و نهی ازمنکر برخلاف بی اهمیتی‌های دولت‌ به تصویب رسید.

وی افزود: زمانی آمران به معروف و نهی از منکر ما آموزش‌های لازم را در این زمینه ندیده بودند و به جای سازندگی و تشویق با رفتار خودت تخریب می‌کردند و همین امر موجب آسیب رسیدن و نادیده گرفتن اصل موضوع می‌شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به مراحل تصویب قانون حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر گفت: از آنجایی که این دولت اعتقاد زیادی به این بحث ندارد یعد از 6 ماه ابلاغ این قانون دولت اعتراض‌هایی را کرد که با تدبیر مقام معظم رهبری و تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی این مشکل در نیمه دوم سال گذشته قانون حمایت از آمران امر به معروف و نهی از منکر به اجرا درآمد.

سردار کریمی خاطرنشان شد: در اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر مشکلاتی داریم از قبیل نداشتن آیین نامه‌ای که راه و روش صحیح اسلامی را در اجرای این قانون داشته باشیم و این به دلیل این است که همه ما به صورت جدی وارد میدان نشده‌ایم.

وی با اشاره به نقش مسئولان استانی در اجرای این قانون گفت: برخی از مسئولان ما در استان که درباره مسائل فرهنگی صحبت می‌کنند برخلاف داشتن مدارکی تحصیلی بالا برخلاف منویات مقام معظم رهبری نظر می‌دهند و خط قرمزهای رهبر و انقلاب را برای خود بازدارنده نمی‌دانند این هم یکی دیگر از مشکلات ما در زمینه اجرای این قانون است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: در اصل قانون حمایت از آمران امربه معروف و نهی از منکر وظایف عمده‌ای بر عهده دستگاه‌های نظامی، انتظامی و استانی گذاشته شده است که یکی از آن وظایف فرهنگ سازی مردمی برای اعمال این قانون است همچنین نگاه ما در اجراییت قانون باید وسیع باشد که به اصل کار لطمه‌ای وارد نشود.

سردار کریمی با اشاره به تدابیر اندیشیده برای اجرای قانون آمران به معروف در استان گفت: دنبال این هستیم که در هرشهر یک دفتر داشته باشد و یک اتاق فکر تا مسائل را بررسی کنید و راه حل پیشنهاد دهد که کار اصولی و اسلامی پیش برود.

وی ادامه داد: واقعیت امر افرادی که به عنوان نیروهای ارزشی در استان شناخته  می‌شوند پراکنده هستند و ما همچنان بعد از گذشت یک سال از تصویب این قانون دنبال ایجاد وحدت بین اعضا هستیم که بتوانیم کارفرهنگی را شروع کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به رفتار مسئولان استانی در اجرای تصمیات گفت: متاسفانه مسئولان رده بالا در استان مرکزی در اجرای کارها خود فقط نگاه سیاسی دارند و جوانب دیگر کار را در نظر نمی‌گیرنند وهمین امر سبب شده است تا نتوانیم پیشرفت کنیم و به اهداف دست بیابیم، اگر مسئولان دید سیاسی نداشته باشند خیلی از مشکلات در سطح استان برطرف می‌شود.

سردار کریمی عنوان کرد: من خیلی اعتقادی به دسته بندی‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب ندارم چرا که چتر ولایت وسیع‌تر و گسترده‌تر از هرحزب سیاسی است و باید امروزه بر روی انقلابی و غیرانقلابی بحث کنیم و به حاشیه نرویم.

وی در پایان اضافه کرد: در سپاه بر روی همه مردم و مسئولان باز است و ما با دید مثبت پذیرای آنها هستیم ولی اگر بعد از دیدار آنها با ما تغییری در رفتار آنها ببینیم که خطوط قرمز انقلاب را رد کرده اند در برابر آنها ایستادگی می‌کنیم و دیگر با آن افراد همکاری نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار