نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛
تابناک: خطیب نماز جمعه اراک دین اسلام را حامی مظلومان دانست و از علمای جهان اسلام خواست در برابر دفاع از مظلومان به پا خیزند و گفت: وزارت امور خارجه باید در برابر زورگویان و تضییع کنندگان حق مردم فعال تر برخورد کند.
کد خبر: ۲۶۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 22 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن ایام شهادت رئیس مذهب تشیع گفت: حماسه تاریخی عاشورا و نهضت فقهی امام صادق علیه السلام در برابر تبلیغات انحرافی دشمنان به منظور نهادینه کردن احکام الهی دو نهضت بزرگ تاریخ تشیع هستند.

خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه مراسم شهادت امام صادق علیه السلام باید پرشور برگزار شود گفت: طبق حدیثی از امام صادق علیه السلام حلم و بردباری در برابر جاهلان و افراد نادان، پرهزکاری و ورع در برابر اعمال حرام و اخلاقی که آمیخته با مدارا کردن با مردم است سه فضیلت انسان مسلمان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به روز نماز جمعه و برگزاری اولین نماز عبادی سیاسی جمعه در سال 58 اشاره و تصریح کرد: امام راحل در حکمی به مرحوم آیت الله طالقانی دستور برگزاری نماز جمعه را در سطح کشور صادر کرد.

وی نماز جمعه را روز وحدت و انسجام مسلمان، روز بیعت با رهبر انقلاب و آگاهی از مسائل جهان اسلام برشمرد و گفت: این اجتماع باشکوه و باعظمت در سطح کشور به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران قرارگاه فرهنگی و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است.

آیت الله دری نجف آبادی با محکوم کردن جنایت آل سعود در بحرین و سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم خاطر نشان کرد: در بیانیه علمای بزرگ بحرین به صراحت عنوان شده است که هدف آل خلیفه، اسرائیل و آمریکا دشمنی با اسلام، تشیع و اهل بیت است.

خطیب نماز جمعه اراک دین اسلام را حامی مظلومان دانست و از علمای جهان اسلام خواست در برابر دفاع از مظلومان به پا خیزند و گفت: حمایت از هویت اسلامی، ولایی و دینی مردم بحرین واجب است و وزارت امور خارجه باید در برابر زورگویان و تضییع کنندگان حق مردم فعال تر برخورد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اسلام را دین عطوفت، مهربانی، اخوت، عدالت و همزیستی برشمرد و گفت: دولت بحرین جمهوری اسلامی ایران را متهم نکند این دولتمردان بحرین هستند که با رفتار غیر انسانی خود آتش افرروزی می کنند و انتظار دارند مردم در مقابل جنایت های آنها سکوت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی را عاملان جنایت و تضییع حق مردم خواند و بیان کرد: امروز شاهد حوادث دلخراشی در هند و ترکیه هستیم وحدت و یکپارچگی و مصالح ملی باید رعایت شود بدون شک برخورد خشونت بار به مصلحت دولت و ملت ترکیه نیست و باید براساس قانون و مقررات رفتار شود.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان سخنان خود با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: از دیگر رویدادهای مهم می توان به روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای و روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
امام جمعه محترم به داد ما کارگران مظلوم ایرالکو برس.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار