تابناک: رئیس پلیس مبارزه با سرقت گفت: اطفال خود را به زيور آلات گرانقيمت مزين نکنيد و آدرس و مشخصات خود و مرتبطين را به كودكان بسپاريد و هم چنين از رها نمودن‌ كودكان در معابر و بوستان‌ها ،اماكن عمومي و مذهبي اجتناب کنيد.
کد خبر: ۲۵۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 12 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از اطلاع رسانی پلیس آگاهی ناجا سرهنگ "رضا موذن" رئیس پلیس مبارزه با سرقت با اشاره به آغاز سفرهاي تابستاني،با توصيه به مسافران، اظهار کرد : به هنگام مسافرت حتي الامكان اثاثيه خود را داخل صندوق اتومبيل گذاشته و از قرار دادن آنها بر روي بار بند پرهيز کنيد.

وي با بيان اينکه مسافران به جاي وجه نقد مورد نياز در مسافرت، از كارت هاي عابر بانك استفاده نمايند، افزود : شايسته است مسافران از قرار دادن اشياء قيمتي در داخل خودرو و در معرض ديد خودداري کنند.

رئيس پليس مبارزه با سرقت با اشاره به اينکه در صورتي كه مسافران عزيز قصد برپايي چادر و اقامت در فضاي باز را دارند،در محل­هاي مشخص و تعيين شده كه معمولاً در كنار آنها ايستگاه­هاي امدادي و پليس مستقر مي­باشد اسكان يابند، تاکيد کرد : هم وطنان عزيز از برپايي چادر به صورت انفرادي در اماكن خلوت اجتناب و از تخليه كامل و ترك چادر حتي الامكان خودداري کنند.

سرهنگ موذن خاطر نشان کرد: از قرار دادن اشياء قيمتي و با ارزش در پشت ديواره هاي چادر كه امكان برش چادر و سرقت وجود دارد نيز بايد خودداري شود.

وي ادامه داد: هموطنان عزيز در هر ساعتي از شبانه روز به محض ديدن افراد مشكوك در كنار يا داخل محل هاي اسكان مراتب را فوراً به ايستگاه­هاي پليس يا پليس 110 اطلاع دهيد و از قبول مواد غذايي و نوشيدني از افراد ناشناس اجتناب کنيد.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر اينکه مسئولان محلي نسبت به ساماندهي و متمركز نمودن اسكان مسافران، برپايي چادرهاي مسافرتي و ارائه خدمات مناسب با استفاده از امكانات موجود با هماهنگي پليس اقدام نمايند، ياد آور شد: مسافران عزيز خودروهاي خود را در محل­هاي قابل ديد و جاهاي مطمئن پارك کرده و از تجهيزات ايمني و تأخيري همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنند.

وي تاکيد کرد: فراهم كردن زمينه جهت استفاده از نگهبان محله در محل برپايي چادرهاي مسافرتي لازم است.

رئيس پليس مبارزه با سرقت خطاب به پدران و مادران مطرح کرد: اطفال خود را به زيور آلات گرانقيمت مزين نکنيد و آدرس و مشخصات خود و مرتبطين را به كودكان بسپاريد و هم چنين از رها نمودن‌ كودكان در معابر و بوستان‌ها ،اماكن عمومي و مذهبي اجتناب کنيد.

وي با تاکيد بر اينکه مسافران عزيز وجوهات نقدي خود را يكجا حمل ننمائيد.ادامه داد : وسايل، اشياء و دارايي خود را به اطلاع ديگران نرسانيد و از به نمايش در آوردن آنها پرهيز کنيد.

سرهنگ موذن اضافه کرد: از رها كردن اتومبيل به حالت روشن و يا در حالتي كه سوئيچ روي خودرو مي­باشد حتي براي مدت كوتاه نيز خودداري شود.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه ساك و كيف دستي خانم­ها بيشترين هدف سارقان مي باشد ، گفت: در رستوران كيفتان را پشت صندلي آويزان نكنيد ، چنانچه در جاده و يا در سطح شهر ( به ويژه بزرگراه ها ) افرادي با خودرو ، لباس شخصي و يا حتي تحت عنوان مامور شما را متوقف کردند به هيچ وجه تا موقعي كه از مامور بودن آنها اطمينان حاصل نكرده ايد تسليم نشويد . از آنها در خواست ارائه كارت شناسايي نموده و در صورت برطرف نشدن ظن شما از صحت هويت آنها با پليس 110 تماس بگيريد.

وي خطاب به هم وطنان اشاره کرد: حين گردش و تفريح اتومبيل خود را در مكاني امن و حتي‌المقدور در پاركينگ‌هاي عمومي و مطمئن پارك و اگر اتومبيل را به علت نقص فني هل مي‌دهيد اجازه ندهيد افراد غريبه و ناشناس پشت فرمان بنشينند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار