تابناک: معاون فرهنگی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران، از برافراشته شدن بنر شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع)، در قله البروس در کشور روسیه به عنوان بام قاره اروپا خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 08 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علی شریفیان‌مهر، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با انجام مقدمات کار، ۱۷ مردادماه سال جاری، به کشور روسیه سفر خواهیم کرد تا با صعود به قله البروس، بنر شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) که در مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسیدند، را بر افراشته کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار ۱۵ سال تحصیل در حوزه علمیه، به امر ورزش نیز توجه داشته ام، گفت: در کار ورزش، در کنار بعد جسمانی، به بعد فرهنگی و سیاسی نیز توجه دارم و برای پیشبرد بیشتر این هدف، حدود ۱۰ سال است که به رشته کوهنوردی ورود کردم.

معاون فرهنگی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر این که به نظرم، ورزش، در کنار تقویت بنیه جسمانی که البته مورد تأکید اسلام نیز هست، می‌تواند به عنوان ابزار خوبی در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند، اینکه ورزشکاران ما در میادین بین المللی سر به سجده خدا برداشته، یا دست به دعا بلند کنند، یا نام اهل بیت(ع) را صدا زده و پرچم‌های نام ائمه اطهار(ع) را به اهتزاز در می‌آورند، پیام معنویت و ارزش‌های اسلامی را به سراسر دنیا صادر می‌کنند.

وی گفت: بر اساس ایده توجه به ابعاد فرهنگی و سیاسی در امر ورزش، از چند سال پیش به کشورهای مختلف جهان سفر داشتیم تا با صعود به قله‌های مرتفع و بام آن کشور‌ها، پیام‌های فرهنگی و سیاسی‌مان را اعلام کنیم.

حجت الاسلام شریفیان مهر افزود: در ۵ فروردین ماه سال ۹۱، به لبنان سفر کردیم و با صعود به بام لبنان در جنوب شرقی طرابلس، بنری را بر افراشته کردیم که تصاویر ۱۰ شهید شاخص ۵ کشور اسلامی ایران، عراق، لبنان، سوریه و فلسطین در آن گنجانده شده بود که به نظرم این کار، پیوند مشترک این کشورهای مسلمان در مبارزه با ظلم استکبار ستیزی را نشان می‌داد.

وی گفت: اواخر هفته گذشته نیز به اتفاق دو تن از روحانیون کوهنورد حوزه علمیه قم، در بیست و هفتمین صعود خود به قله دماوند بعنوان بام ایران، بنر شهدای روحانی مدافع حرم اهل بیت(ع) که در جبهه سوریه و مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسیده بودند را بر افراشته کردیم؛ که این اقدام ما مورد توجه کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی که در قله دماوند حضور داشتند، قرار گرفت.

مسئول مؤسسه فرهنگی، ورزشی عالیان، خاطرنشان کرد: در اولین روز مردادماه سال جاری نیز به کشور گرجستان سفر می‌کنیم تا با فتح قله کازبک، بنر شهدای هشت سال دفاع مقدس ایران برابر تجاوز رژیم بعث عراق را بر بام کشور گرجستان برافراشته کنیم.

وی افزود: در روز ۱۷ مردادماه امسال نیز سفر مهمی به کشور روسیه خواهیم داشت تا با فتح قله البروس به عنوان بام قاره اروپا، بنر شهدای مدافع حرم را که در جبهه سوریه و در مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسیدند را بر افراشته کنیم.

حجت الاسلام شریفیان مهر در پایان گفت: برای استمرار حرکت‌های ورزشی فرهنگی خود، نیاز به حمایت مسئولان داریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار