ذره بین تابناک؛
تابناک: محمود زمانی قمی در یکی از جلساتی که در ماه مبارک رمضان با مدیران استان داشت درخواست کرد که در جلسات، جمله با قبولی طاعات و عبادات را عنوان نکنید.
کد خبر: ۲۵۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 06 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در آغاز سخنان خود با اشاره به گفتن "قبولی طاعات" از سمت مدیران حاضر در جمع اظهار کرد: تقاضایی که از شما دارم این است که در ابتدای سخنان خود کلمات "قبولی طاعات" و "با آرزوی قبولی طاعات و عبادات" را عنوان نکنید.

وی افزود: این کار به منزله نعوذ بالله دخالت کردن در کار خداوند است زیرا تنها کسی که می‌داند طاعات و عبادات بنده‌ای پذیرفته شده است یا نه خداوند است.

با توجه به سخنان استاندار در می‌یابیم ما نباید آرزو و دعا به ویژه دعای قبولی طاعات و عبادات برای مردم داشته باشیم؛ بر خود لازم می‌دانم تا در اینجا گریزی بزنیم به ثمرات دعا و تاکید خداوند بر دعا کردن.

یاد خدا، غفلت را از دل می زداید و آدمی را از کج اندیشی ها و فساد دور می سازد. دعا ذکر خداست و همواره یاد او را در دل زنده نگه می دارد. زیان کارترین افراد، محرومان از دعای خداوندند. بیرون رفتن نام ویاد خدا از دل انسان، سرافکندگی و خجالت او را به دنبال خواهد داشت.

دعا، گشودن زبان خواهش و تمنا با حضرت دوست است و در حقیقت گاهی سکوت، ناپسند و سبب غفلت است. با اینکه خدای سبحان به خواسته ها و ناخواسته های ما و از درون ما همواره آگاهی دارد، دعا و نجوا با پروردگار نفس آدمی را شایسته و آماده دریافت فیض و حکمت حضرت حق می کند.

چنان که در روایتی از امام محمدباقر علیه السلام آمده است: هیچ چیز در نزد خدا با فضیلت تر از این نیست که از وی درخواست شود و هیچ کس مغضوب تر از آن نیست که تکبر ورزد و از عبادت سرباز زند و از خدا سؤال نکند.

در همین راستا با یکی از روحانیون شهر به گفت‌وگو پرداختیم و نظر ایشان را راجع به این مهم پرسیدیم.

ایشان عنوان کردند که: در گفتن این جمله سه موضوع مهم نهفته است؛ اولین موضوع این است که ما به هیچ عنوان منکر این نمی‌شویم که قبولی طاعات و عبادات تنها دست خدا است، دومین موضوع هم این است که تنها خداوند می‌داند که طاعات و عبادات شخصی قبول واقع می‌شود یا نه زیرا شاید خیلی از عبادات از روی ریا باشند و از نظر خداوند هیچ ارزشی نداشته باشند.

سومین و مهم ترین موضوع گفتن کلماتی از قبیل "قبولی طاعات و عبادات" یا "با آرزوی قبولی طاعات و عبادات" است که گفتن این کلمات نه از نظر شرع و نه از نظر عرف هیچ ایرادی ندارد زیرا این خواست خداوند است که ما برای انجام هرکاری از خدا طلب نیاز یا همان دعا کنیم.

خداوند به حضرت موسی (ع) فرموده است: یا موسی حتی نمک غذای خود را هم از من بخواه، حالا برای موضوعی به این مهمی که همان  "قبولی طاعات و عبادات" است ما از خداوند تقاضا نکنیم؟

درست است مردم به عادت بخش هایی از جمله را حذف می‌کنند و به جای گفتن "با آرزوی قبولی طاعات و عبادات" می‌گویند "با قبولی طاعات و عبادات" ولی چون نفس جمله معلوم است گفتن این جملات هیچ ایراد شرعی ندارد.

شاید بهتر باشد به جای اینکه استاندار مرکزی غرق در دست آوردهای خیالی و پوشالی دولت "تدبیر و امید" و تخریب دولت سابق باشد کمی اطلاعات عمومی و مذهبی خود را افزایش دهد و مطالب را با هم ترکیب نکند و در مسائل دینی نظر ندهد؛ ایشان که مرجع تقلید نیستند!!!

استاندار شخص اول استان به حساب می‌آید و کلام و رفتارش بیشتر از هر مدیری زیر ذره بین است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
استانداری که دستش تو دست باقریه ;) مرجع تقلید
جوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
سلام اقای تابناک عزیزشایداقای استاندارمجتهدباشه.صحیح نیست کسی درحوزه هایی که تخصص نداردان هم درسمت استاندارورودپیداکند.
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
سلام .تشکرازاطلاع رسانی.خوب تابناک جان شایداستاندارعزیزما مجتهد باشه.؟ که بحمدالله در تمام موضاعات دینی وصنعتی واموزشی وکشاورزی ،عمرانی وسیاسی اظهارنظرمیکنند.
مهرجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
درودبراین دولت که یه مجتهدرابهسمت استاندارمنصوب کردند.که اعتنایی به هیچ چیزی نمیکنه.شجاع هم هست.مملکت خراب کنن اینا.بقیه هم که میترسن وسکوت میکنن.
شهر وند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
استاندارى كه داوود باقرى بياره همينه دينشون هم مثل همه اونها فعلأ وقتشون صرف تغيير مديران دلسوز استان و چپاول ثروت صنايع استان ميشود. ببينيد سر الومينيوم چه بلايى اورده اند حالا هم براى پروشيمى برنامه دارن تا اقاى باقرى با فشار استاندار بره توى هيات مديره اونجا.
مقداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
عجب است از رسانه اي كه گويا تخصص در ارائه خبر ندارد و فقط به تضعيف دولت دل خوش كرده است.
استاندار با هر لحني كه سخن بگويد خود مي داند و خداي خودش اما شما كه به دنبال حقيقت و احقاق حقوق مردم هستيد چطور از چپاول هاي مالي دولت قبل، ايجاد ضعف در اعتقادات مردم و خيلي مسائل ديگر گزارش نمي دهيد.
امروز هم اگر دلسوز مردم هستيد و نه دلسوز جيب و منافع خودتان از اقدامات مؤثر استاندار،معاونين و مشاورينش در برطرف كردن موانع توليد با گذاشتن مستمر جلسات ستاد اقتصاد مقاومتي و سركشي به صنايع و همينطور تغيير مديران و مسئولين دولتي كه عملكرد خوبي نداشتند و همچون مجسمه فقط اسم مدير را يدك مي كشيدند گزارش تهيه كنيد تا هم مردم به شما اعتماد كنند و هم اميد بيشتري براي بهبود وضعيت نابسامان گذشته داشته باشند.
باشد كه هدايت شويد.
مرتضی ازاراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
سلام عزیزبرادر.تخصص داره ولی باج خواه نبوده.تخصص داره ولی کاسبکارنیست.ضمنا استاندارودارودسته کارقابل توجهی نکرده اند.ایناحتی وظایف خودشونوکامل انجام نمیدن .باصرف سخن گفتن مشگلات حل نمیشه اقای استاندارکارش حرف زدنیست که به دنبالش عملی هم نیست.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
سلام ... اون کسایی که دلواپس مطالبات مردم هستند گویا در طی دولت قبل خود را به کری و کوری زده بودند این همه پرونده اختلاس و دزدی و ... معاون اول اون دولت هم که الان در زندان بسر می برند .کل پول فروش نفت رو هم که آخر نفهمیدیم به کجا رفت؟؟؟ جا داره که یه کم با عقل صحبت کنیم نه با تعصب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار