دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛
تابناک: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به پایه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در ایران با چشم داشتن به کمک دشمنان محقق نمی‌شود و باید به استعدادها و نیروهای داخلی اعتماد کنیم.
کد خبر: ۲۵۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 01 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عقیدتی- سیاسی جمعه با اشاره به نام گزاری روز قدس اظهار کرد: آنچه در روز قدس اتفاق می‌افتند پاسخ مثبت نسل‌های پی در پی امت اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) است همچنین نشان دهنده آن است که اسلام حیات جدیدی یافته است و این حیات منجر به پیروزی اسلام و شکست دشمنان است.

وی افزود: مردم ایران باید مطمئن باشند که پیروزی حتمی است و بدانند که شرایط پیروزی در مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به پیدایش رهبران اسلامی در جوامع گفت: زمانی که جامعه‌ای تقوا پیشه کند و عادل باشد رهبران اسلامی در آنها به وجود می‌آیند و اگر ارزشهای اسلامی در جوامع به فراموشی سپرده شود این جامعه فریب می‌خورد و به شکست متهم می‌شود.

منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم که رهبران ما ائمه اطهار بودند زیرا که در نتیجه این رهبران افرادی چون شیخ مفید و انصاری و حضرت امام خمینی(ره) و در نهایت مقام معظم رهبری که مظهر عدل، تقوا، راستگویی و درستکاری هستند.

آیت الله اراکی با اشاره به وجود رهبران عادل در جوامع گفت: چنین جامعه‌ای که رهبران عادل را در خود دارد الگوی جوامع دیگر می‌شود و جوامی که مورد ظلم و ستم قرار گرفتند دست یاری به سمت آنها دراز می‌کنند و در نتیجه خداوند به این جوامع عزت و شرف می‌بخشد زیرا که این سنت خداوند است.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که امربه معروف و نهی از منکر دوری کند در واقع از ارزش‌ها دور شده است چنین جامعه‌ای به تدریج محکوم به قانون الهی می‌شوند و رهبران و حاکمان ستمگر بر آنها تسلط پیدا می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ایجاد یاس و ناامیدی در دل مسلمان توسط منافقان گفت: از گوشه و کنار حرف‌های ناامید کننده‌ای مانند اینکه ما نمی‌توانیم به گوش می‌رسد که هدف این حرف‌ها تنها به سستی کشیدن جوامع اسلامی است، اگر بخواهیم به این حرف‌ها گوش دهیم مانند فلسطین حاکمان ستمگر هم به ما سلطه پیدا می‌کنند.

منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز طمع صهیونیست ها بر این شده تا به سرزمین حجاز تسلط پیدا کنند و حکام آل سعود دراتحاد با این رژیم غاصب در حال گسترش سلطه صهیونیست ها بر قلب جهان اسلام هستند.

آیت الله اراکی با اشاره به نخستین درس ولایت گفت: نخستین درسی که از ولایت می‌گیریم درس مقاومت و ایستادگی است و علت تاکیر رهبر بر مقاومت این است که ما از اول انقلاب در جبه‌های مختلف مقاومت و ایستادگی کردیم و الان هم بعد از گذشت سال‌ها باید همچنان در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: دشمن در برابر ایران جنگ اقتصادی را آغاز کرده است زیرا نتوانست در جبهه سیاسی ما را شکست دهد و امید دارد در این جبهه بتواند ما را شکست دهد ولی باید در این جبهه گوش فرامایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی دهیم تا سربلند از این جبهه بیرون آییم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ترس دشمنان از جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه دشمن از وجود نیروهای ایرانی و مقاومت در منطقه اظهار نگرانی می‌کند و مدعی شده است که ایران امروزه در منطقه حرف اول را می‌زند.

منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقاومت اقتصادی سه پایه اساسی دارد که اعتماد به قدرت داخلی، گره نزدن راه حل مشکلات به دشمن و تلاش از پایه‌های اساسی مقاومت اقتصادی است.

آیت الله اراکی با اشاره به شرایط رونق اقتصاد گفت: اقتصاد ما زمانی رونق می‌گیرد که تقاضا را کم و اعتماد به نیروهای داخلی را زیاد کنیم، مشکلات اقتصادی ما زمانی برطرف می‌شود که اراده ملی در جهت تولید و خودگرایی تقویت شود.

وی افزود: تنبلی و بیخیالی از عوامل اصلی شکست به ویژه شکست در عرصه‌های اقتصادی است ما باید بررسی کنیم که چرا الان در بخش صنعت و کشاورزی به مشکل برخوردیم و با تکیه به توانمندی‌های داخلی آنها را برطرف کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اعلام دشمنی آمریکا با ایران گفت: امروز اگر آمریکا اعلام می‌کند که با ایران به سبب حمایت از سوریه و حزب الله دشمن است باعث افتخار ما است زیرا که رزمنده‌های اسلام و نیروهای مقاومت خواری به چشم آمریکا هستند که اینجور از این نیروها هراس دارند.

منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه با شکست روبرو شود یعنی مقاومت در ایران با شکست روبرو شده است در نتیجه باید هشیار باشیم.

آیت الله اراکی با اشاره به شکل گیری بسیج مستضعفان در ایران گفت: چیزی که امروز آمریکا را نگران کرده است تشکیل نیروهای بسیج در کشورهایی بغیر از ایران است زیرا که زمانی آمریکا سعی داشت تا این نیروهای مخلص و خدایی را از بین ببرد ولی الان این نیروها را در سوریه و عراق می‌بیند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار