تابناک: اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درسال 95 دراستان مرکزی ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید و امورایثارگران برگزارشد.
کد خبر: ۲۵۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 30 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام حسن هنرمند با اشاره به اینکه براساس ماده 63 قانون جامع خدمتگذاری ایثارگران، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بصورت رسمی ازسال گذشته تشکیل شده است گفت: این شورا در استان‌ها به ریاست استاندار و دبیری بنیاد شهید می‌باشد گرچه در این استان قبلاً هم چنین جلساتی تشکیل شده بود، ولی این جلسه اولین جلسه رسمی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دراستان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد مرکزی گفت: کار اصلی شورا چگونگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دربین جوانان و چگونگی رشد این فرهنگ و انتقال آن به نسل جوان است.

وی تأکیدکرد: این شورا دارای 17 عضو اصلی و هر 3 ماه یکبار باید تشکیل ‌شود، وظایف این شورا سیاستگذاری درزمینه احیاء، حفظ و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ جهاد، ایثار وشهادت، ساماندهی و  هماهنگی دربرنامه ریزی کلان دستگاه‌ها ونهادهای متوالی دولتی و غیردولتی، بکارگیری ظرفیت‌های جامعه برای تحقق اهداف شهیدان و جانبازان و ایثارگران، ساماندهی نحوه تجلیل و تقدیر ازایثارگران و استفاده ازتوان و ظریف آنها برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام هنرمند تأکید کرد: اعضای شورا اعم ازمدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی، ریاست دانشگاه‌های دولتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل صدا و سیمای استان، مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندهی سپاه روح‌اله، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ریاست سازمان تبلیغات، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیریت حوزه علمیه استان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و چندتن دیگر ازمسئولان استان می‌باشند.

استاندار استان مرکزی نیز درارائه خدمات به ایثارگران خاطر نشان کرد: باید خدا را شاکر باشیم که درکشوری زندگی می‌کنیم که دارای ذخائر بزرگی درمبانی دینی همچون امام حسین(ع) و یاران با وفایش به هیچ عنوان فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه ما محو یا کمرنگ نخواهد شد، لذا باتوجه به مصوب قانونی بودن تشکیل این شورا باید باتمام توان درپیشبرد اهداف آن باطراحی‌های نوین وارد عرصه شویم .

محمود زمانی‌ افزود: علاوه بر این شورا باید کارگروهی هم با عضویت  صدا و سیما، آموزش و پرورش، تشکل‌های فرهنگی آزاد و بنیاد شهید باهدف تحقق پیشنهادات در روند این شورا تشکیل شود  و درهر فضایی که می‌توانند این فرهنگ را اشاعه دهند، وارد شوند .

وی تأکیدکرد: همچنین گزارش کاملی به دفتر امام جمعه ارسال تا درجریان امور قرار گرفته در روند بهتر این کار مساعدت  کند.

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: یکی از‌کارهای پراستقبال و موثر این سازمان برگزاری کنگره شهدای دانش آموزی دراستان است که درکنگره دانش آموزی هر دانش آموز بازندگی یکی ازشهدا مأنوس شده و برخود می‌بالد که خود را لایق بازی درنقش شهید دانسته که درطولانی مدت در روند تربیتی او تأثیری فوق‌العاده گذاشته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان نیز گفت: اهمیت موضوع ایثار و شهادت، اظهر من الشمس است، خدا را شاکریم که دیگر بعد از صحبت‌های فراوان حول این محور نوبت به عملیاتی کردن صحبت‌ها رسیده است.

حمید قربانی‌جم افزود: همه جوانان استان دارای روحیه بسیار بالای شهادت طلبی هستند که باید به این روحیه  انسجام بخشید، یکی از راه‌های انسجام این فرهنگ می‌تواند تبلیغ درفضای مجازی باشد، همچنین پرنگ کردن حضور ایثارگران درمجامع و محافل عمومی و خصوصی.

همچنین داود چمانی معاون فرهنگی تبلیغات استان نیز تأکیدکرد: درگسترش این فرهنگ مشارکت و مساعدت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار