در پی شایعه منتشر شده علیه کوتاهی مسئولان بیمارستان امیرالمومنین اراک؛
تابناک: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با رد شایعه منتشر شده در خصوص گزارش یکی از رسانه‌های محلی گفت: خبر فوت مریض در حین عمل جراحی و شکایت سازمان آرامستان از بیمارستان امیرالمومنین و کوتاهی مسئولان مربوطه کذب است.
کد خبر: ۲۵۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 29 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی؛ با توجه به انتشار گزارشی از طرف یکی از رسانه‌های مکتوب اراک مبنی بر فوت بیماری در حین عمل جراحی در بیمارستان امیرالمونین اراک که بعد از اتمام عمل، ناحیه جراحی شده بدون بخیه بوده است و  این امر منجر به شکایت خانواده متوفی و سازمان آرامستان از مسئولان مربوطه شده است، در این زمینه با دکتر حسین سرمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک به گفت‌وگو پرداختیم؛ مشروح سخنان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بدین شرح است:

مریض مورد نظر خانوم 71 ساله ای است که به دلیل عفونت شکمی مورد عمل جراحی لاپاراتومی (جراحی باز شکم) قرار می‌گیرد. در این نوع عمل‌ها بعد از اتمام عمل ناحیه عمل بخیه نمی‌شود زیرا باید آن ناحیه (شکم) هر روز شست‌وشو شود و این که بعد از عمل،  شکم مریض مورد نظر باز بوده است یک امر منطقی و علمی است که با یک تحقیق ساده و کوچک در مطالب علمی- پزشکی به این امر واقف می‌شوید.

بعد از اتمام عمل به سبب بهبود حال مریض، او به بخش منتقل می‌شود و بعد ازحدود 36 ساعت بعد از عمل ایشان فوت می‌کنند نه در حین عمل جراحی و به سبب اینکه پزشک معالج ایشون نبودند تا گواهی فوت را صادر کنند جنازه در بیمارستان می‌ماند.

به سبب اصرار و عجله خانوده متوفی و هماهنگ کردن با پزشک معالج مبنی بر اینکه گواهی فوت را از پزشک دیگری دریافت کنیم مقرر می‌شود تا یک پزشک دیگر گواهی فوت را صادر کند و هماهنطور که می‌دانید برای صدور گواهی فوت فقط و فقط علائم حیاتی بررسی می‌شود.

در نهایت مریض به آرامستان منتقل می‌شود و در هنگام شست‌وشو به سبب باز بودن شکم متوفی از مسئولان بیمارستان امیرالمومنین خواسته می شود تا پزشکی را به منظور بخیه ناحیه جراحی شده به آرامستان اعزام کنند که این مهم با همکاری مسئولان بیمارستان در اولین فرصت انجام می پذیرد.

لازم به ذکر است که شکایتی از طرف خانواده متوفی یا سازمان آرامستان در این خصوص انجام نشده است و فقط این مورد با اعتراض ساده سازمان آرامستان مواجه می‌شود که فورا بررسی و رفع می‌شود.

با توجه به سخنان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و کذب بودن خبر منتشر شده از طرف یکی از رسانه های محلی درمی یابیم این گونه اخبار که پشتوانه علمی هم ندارند تنها به سبب تخریب وجهه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و با هدف سیاه نمایی سلامت جامعه درمانی و پزشکی استان مرکزی منتشر می شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار