محمدابراهیم رضایی‌ نمایندۀ خمین مطرح کرد:
تابناک: نمایندۀ خمین گفت: دست‌های فاسد و پلید در اقتصاد و نظام اداری و سازمان‌های مختلف ریشه دوانده است. خمین به شدت دچار التهاب کمبود آب است، علی‌رغم شعارهایی که داده می‌شود هیچ کس به فکر مدیریت منابع آبی نیست.
کد خبر: ۲۵۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 27 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، شهر خمین به دلیل خشکسالی‌های چندین ساله، آزرده شده است. این مقدمه صحبت رضایی، نماینده مردم خمین در مجلس بود. وی در ادامه گفت: یکی از تقدم‌های اجرایی در این شهرستان بحث تأمین آب مورد نیاز منطقه بود که در همین راستا سال‌ها پیش از خط انتقال آبی که از سرچشمه‌های دز برای تأمین آب شرب قم اجرا می‌شد سهمی هم برای این منطقه قائل شدند. حدود ۴ سال پیش اولین کاری که ما در دستور کار خود قرار دادیم، پیگیری اجرای این خط انتقال آب بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم ‌افزود: با وزیر مربوط آقای نامجو هماهنگ کردیم و از ایشان خواستیم تا طرح مصوب را بدهند و دغدغه تأمین پول را نداشته باشند، توان تأمین منابع مالی را داشتیم. وزارت نیرو پذیرفت و مقرر شد تا طرح آماده شود و جلساتی هم برگزار شد تا اینکه دولت عوض شد. با آقای چیت‌چیان نیز این موضوع را پیگیری کردیم. انجام اقدامات اولیه مانند مجوز و طرح و ... که بسیار طاقت فرسا بود حدود ۲ سال به طول انجامید. ما می‌توانستیم توسط اراده مردمی و منابعی که خیرین در اختیار قرار می‌دادند این خط انتقال را بکشیم و تصفیه‌خانه‌ها را ۱۲ ماه بعد تحویل بدهیم اما متأسفانه به دلیل آزار و اذیت‌هایی که وارد کردند و پیچ و خم‌های اداری ستادی این خواسته حاصل نشد.

این نماینده دوره‌ نهم و دهم مجلس با بیان اینکه اواخر سال ۹۲ در جلسه‌ای که شخص وزیر در وزارتخانه برگزار کردند، این طرح را مصوب کردیم افزود: مناقصه‌ای برگزار شد اما در این مناقصه افرادی به دنبال منافع شخصی خود بودند و دست به حذف تک تک شرکت‌های شرکت کننده در مناقصه زدند تا تنها شرکت مورد نظر باقی ماند و اصطلاحاً برنده مناقصه شد و امتیازاتی را نیز دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت طبق تعهدی که داشت باید ظرف ۲۴ ماه با منابع و توان خود این پروژه را اجرا کند یعنی ما و سایر مسئولین دیگر نقشی در انجام این پروژه نداشتیم و تماشاچی بودیم. اما متأسفانه از آن زمان تا امروز تنها نزدیک به ۴۰ درصد پروژه انجام شده است.

رضایی با بیان این مطلب که هیچ کس نمی‌تواند اعتراضی به این بدعهدی و تأخیر در انجام پروژه داشته باشد ‌افزود: چون مسئولین طرح با پرداخت حق الحساب مانع پیگیری شکایات می‌شوند و در این موضوع دست‌های آلوده مانع انجام به موقع طرح آبرسانی هستند.

نماینده مردم خمین عملکرد شخص استاندار را در این موضوع بسیار متعهدانه دانست و گفت: اما متأسفانه این دست‌های فاسد و پلید در اقتصاد و نظام اداری و سازمان‌های مختلف ریشه دوانده است. شهری که به شدت دچار التهاب کمبود آب است، به‌واسطه این بازی‌ها از استفاده از آبی که حقش است محروم شده و تا ماه‌های آینده هم احتمال به نتیجه رسیدن پروژه وجود ندارد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: ما این مسائل را به شخص وزیر و معاونان ایشان اطلاع داده‌ایم اما متأسفانه آن عزم و اراده‌ای که باید در برخورد با این متخلفین و عناصر فاسد وجود داشته باشد را شاهد نیستیم. باید امروز به عنوان یک تکلیف همه مسئولین دست به دست هم بدهند تا دست این شبکه‌های فاسد را از جان ملت کوتاه کنند.

رضایی در پایان با یادآوری اینکه همین حالا منطقه‌ای که دچار خشکسالی شده از ۱۶ چاه عمیق از ذخایر آب‌های زیرزمیني استفاده می‌کند گفت: علی‌رغم شعارهایی که داده می‌شود هیچ کس به فکر مدیریت منابع آبی نیست. شهری که به این شکل از ذخایر آبی خود استفاده می‌کند به زودی به مرحله‌ای می‌رسد که توان کشاورزی و تأمین محصولات غذایی خود را هم نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار