با ورود گرد و غبار به داخل ایران؛
تابناک: ابراهیمی کارنامی: با ورود گرد و غبار از عراق به داخل ایران و با توجه به آمارهای دریافت شده از هواشناسی روند آلودگی هوا رو به پیشرفت بوده است.
کد خبر: ۲۵۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 23 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در دومین کارگروه کاهش آلودگی هوا و کارگروه گرد و غبار با اشاره به آمار روزهای آلوده هوای اراک از ابتدای سال تا کنون اظهار کرد: از فروردین سال 1395 تا کنون تعداد 75 روز سالم و 20 روز ناسالم داشته‌ایم.

وی افزود: بیشترین تعداد روزهای آلوده را در خرداد با تعداد 10 روز و کمترین روزهای آلوده را در فروردین ماه به مدت 1 روز داشته‌ایم که در نهایت از 10 روز ناسالم به 18 روز ناسالم در مقایسه با سال گذشته رسیده‌ایم.

ابراهیمی عنوان کرد: در فرودین ماه 1 روز، اردیبهشت ماه 7 روز، خرداد 10 روز و تیرماه 2 روز هوای ناسالم را در اراک داشته‌ایم که در مقایسه با سال گذشته فرودین ماه همان یک روز، اردیبهشت از 4 روز به 7 روز و خرداد از 5 روز به 10 روز رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به روند افزایشی روزهای آلوده در اراک گفت: در 3 ماه اول سال این روند آلودگی افزایش پیدا کرده و از 10 روز آلوده به 18 روز رسیده است و این بدان معنی است که روزهای آلوده از اول سال تا کنون 80 درصد افزایش داشته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از ساعت 11 روز جمعه 27 خرداد ماه سال جاری به دنبال نفوذ گرد و غبار از کشور عراق به ایران آلودگی‌های استان مرکزی به ویژه اراک آغاز شد.

وی با اشاره به میانگین غلظت آلاینده‌ها عنوان کرد: میانگین غلظت آلاینده‌ها روز سه شنبه 1 تیر در بیشترین مقدار خود بوده است به طوری که غلظت لحظه‌ای ساعت 11 صبح به 237 واحد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: به منظور احیای تالاب میقان اقدامات جدی را پیش رو داریم تا بتوانیم از این منطقه به عنوان منطقه گردشگری استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار