همزمان با کارگروه کاهش آلودگی هوا؛
تابناک، دکتر طاهراحمدی گفت: در صورت اختصاص دادن منابع مالی به علوم پزشکی توانایی اجرای طرح جامع آلودگی هوای اراک را داریم.
کد خبر: ۲۵۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 23 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشگی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در حاشیه دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و کارگروه گرد و غبار با اشاره به مطالعات انجام شده در رابطه با آلودگی هوای اراک اظهار داشت: هیچ مطالعه دقیقی که علل و درصد آلاینده بودن ریزگردها را مشخص کند تاکنون انجام نشده است.

وی افزود : مطالعاتی در زمینه ارتباط آلاینده های موجود در هوای اراک و ریرگرد ها با بیماری ها باید انجام شود و سهم هر کدام از آنها تعیین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به طرح جامع آلودگی هوای اراک بیان داشت: یک طرح مقدماتی برای مرکز ارسال شده است ولی این طرح جامعیت ندارد؛ و باید آن را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

طاهر احمدی ادامه داد: طرحی باید فراهم باشد که هم جامع باشد و هم علمی و مشخص شود هر کدام از صنایع در آلودگی هوای کلان شهر اراک چند درصد سهم و نقش دارند .

وی با اشاره به اعتبارات لازم برای انجام این طرح افزود: اگر منابعی در این راستا به علوم پزشکی اختصاص داده شود، این مرکز علم و توان تهیه و تولید این طرح را دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار