منتخب مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری؛
تابناک: آیت الله محسن اراکی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه گفت: باید نهادهای مدیریتی کشور ساز و کاری را طراحی کنند تا هم از محصول دانشگاه و هم از محصول حوزه استفاده کنند.
کد خبر: ۲۴۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 21 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی منتخب اول مردم استان مرکزی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در اراک با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: لازم نیست حوزه به دانشگاه و دانشگاه به حوزه تبدیل شود ولی چون هدف یکی هست باید این دو نهاد در مسیر خود تلاششان را بر روی تکمیل اهداف یکدیگر قرار دهند.

وی افزود: تلاش‌های علمی دانشگاه و حوزه نه تنها با هم تباین ندارند بلکه کامل کننده هم هستند همچنین این دو نهاد هم در عرصه علم و دانش بهم نیاز دارند و هم در عرصه پیشرفت کشور و تامین نیازهای آن.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم همکاری حوزه و دانشگاه گفت: اگر این دو نهاد باهم همکاری کنند و در راستای تلاش واحد باهم هم افزایی داشته باشند هم جامعه به وحدت می‌رسد و هم نیازهای جامعه بهتر تامین می‌شود.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری این دو نهاد باهم ار لحاظ اخلاقی و دانش پیشرفت‌های زیادی خواهیم داشت، لذا این وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت علمی و اخلاقی برای کشور دارد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وحدت ایجاد شده در بین این دو نهاد عنوان کرد: مراحل خوبی از این وحدت طی شده است ولی باید نهادهای مدیریتی کشور ساز و کاری را طراحی کنند تا هم از محصول دانشگاه و هم از محصول حوزه استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه ها مقوله صنعت‌های دانش بنیان را داریم و در حوزه ها مبحث دانش‌های صنعتی حوزه بنیان را داریم که اگر این وحدت بیش از پیش ایجاد شود می‌توان از این دو دانش خروجی‌های مطلوبی را داشته باشیم.

منتخب اول مردم استان مرکزی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نزدیک بودن دروس علوم انسانی با دروس حوزه گفت: از این دو بخش تا کنون مباحثی مانند جامعه شناسی اسلامی خارج شده است ولی اینها کافی نیستند و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و علوم نوین را به دنیا عرضه کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
سلام حضرت آیت الله طاعات و عبادات شما قبول
هرچه بگندد نمکش میزنند
وای بحالی که بگندد نمک
شما در جریان جابجایی ریس دانشگاه پیام نور استان مرکزی هستید یا نه یک فرد ارزشی و خداجوی واقعی را برکنار و شخصی که بارها ارزش ها و شعائر اسلامی را مورد تمسخر قرار داده را جایگزین ایشان کرده اند آیا محیطی که رییس آن دارای همچین رفتارهای باشد محیط سالمی خواهد بود بعدا میشود توقع داشت که از این دانشگاه مسایل و مشکلات خاص بروز نکند آیا این محیط با این شرایط صلاحیت گره خوردن با محیط ارزشمند حوزه را پیدا میکند از ما گفتن بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار