تابناک: رفتار نابجا، سوال‌برانگیز، پر ابهام و انتصاب خارج از عرف موجود ناخودآگاه اذهان را به سوی این مهم می‌برد که گویا اغراض و تسويه حساب‌هايي سیاسی پشت اين موضوع است.
کد خبر: ۲۴۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 21 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، پیرو اتفاقات این روزهای دانشگاه پیام نور استان مرکزی کانون دانشگاهیان ايران اسلامي شاخة استان مرکزی با انتشار بیانیه ای این جابجایی ها  را تسویه حساب های برخی سیاسیون قلمداد کرده است. متن بیانیه به شرح ذیل است؛

در ابتدای این بیانیه با اشاره به جمله ای از امام خمینی (ره) آمده است : بالاترین چیزی که دشمنان کشورهای مستضعف و کشورهای اسلامی از طرف مخالفین با بشریت انگشت رویش گذاشتند دانشگاه است، برای اینکه آنها خوب می‌دانند اگر دانشگاه در خدمت آنها باشد، یعنی همة کشور در خدمت آنهاست، آنقدر که دانشگاه هدف بوده است، جاهای دیگر نبوده است، از دانشگاه است که می‌شود یک ملتی اصلاح شود و از دانشگاه است که می‌تواند یک ملتی به تباهی کشیده شود.

در ادامه نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از سیاسی شدن محیط دانشگاه ها به جولان سیاسیون عنوان شده است: دانشگاه نمودار و نشان‌دهندة حساسیت در برابر پدیده‌های نامطلوب است، محیط گرایش‌های دینی و معنوی لطیف هم هست، نقش و رسالت دانشگاه برای آیندة کشور نقش تعیین‌کننده است، دانشگاهیان می‌توانند ریل حرکت قطار جامعه را در آینده تعیین کنند که به کدام سو برود. اهمیت دانشگاه به قدر اهمیت آیندة کشور است، اگر ما می‌خواهیم در آینده یک کشور بزرگ، آباد، پیشرفته، مترقی، متمدن و دارای دو جناح مادی و معنوی باشیم، باید به دانشگاه بپردازیم، چاره‌ای نداریم. یکی از چیزهای که جلوی پیشرفت علمی کشور را می‌گیرد سیاسی‌شدن دانشگاههاست، نگذارید دانشگاهها جولانگاه حرکتهای سیاسی بشود، دانشگاهها را نباید محل جَوَلان گرایش‌های سیاسی‌ای که بعضی‌شان مخالف با اصل یا جهت‌گیری‌های نظامند بکنیم.

همچنین در همین بیانیه با گریزی به صحبت های چند روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه های کشور بیان شده است: مسئولان باید میدان را برای دانشجویان و اساتید ارزشی باز و ذهنها را با فرهنگ اسلامی و انقلابی آشنا کنند و دانشگاه تبدیل به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزشهای انقلابی نشود.

اعضای کانون دانشگاهیان استان مرکزی در این بیانیه با برشمرده ۵ نکته ی مهم عنوان کردند : دانشگاهیان و مردم شهیدپرور، انقلابی و فهیم استان مرکزی، حرکتی که در روزهای گذشته در خصوص دانشگاه پیام نور استان رخ داد از جهات مختلف قابل تأمل و تدبر است؛

رفتار نابجا، سوال‌برانگیز، پر ابهام و انتصاب خارج از عرف موجود ناخودآگاه اذهان را به سوی این مهم می‌برد که گویا اغراض و تسويه حساب‌هايي سیاسی پشت اين موضوع است.

آن چه ما را بیشتر نگران می‌کند روح حاکم بر این رفتارهاست که اندک توجه به ظرفیت‌های بومي موجود را نیز کمرنگ می‌کند.

انتصاب مدیرانی که شائبه عدم سلامت کاری دارند باعث سلب اعتماد مردم می‌شود.

عدم هماهنگی با نمایندگان مردم در انتصاب مدیران، مغایریت آشکار با شعار همگرایی، همدلی و همراهی مسئولین در استان را نشان می دهد. بديهي است كه چنين تصميمات خودسرانه‌اي مي‌تواند آيندة استان را به خطر بياندازد.

اینگونه انتصاب‌ها در تضاد روشن با شایسته‌سالاری در عزل و نصب مدیران و بکارگیری آنهاست.

در پایان این بیانیه آمده است : کانون دانشگاهیان استان مرکزی بعنوان نمایندة بخش مهمی از دانشگاهیان و دانشگاههای استان، ضمن محکوم کردن چنين رفتارهای مغاير با رهنمودهای حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری ، بر خود لازم می‌داند از سال‌ها تلاش مجدانه و خدمات خالصانه، انقلابی، جهادی، ارزنده و تأثیرگذار جناب آقای دکتر غفاری به عنوان شخصيتي ولايي، ارزشي، مدير، مدبر و كارآمد در حوزه دانشگاهی استان كه سال‌ها خود را وقف خدمت بي‌منّت به مردم شريف استان كردند، تقدیر و سپاسگزاری و برای مسئولین دلسوز، ارزشی و خدمتگزار آرزوی توفیق و سرافرازی کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار