دکتر علی اکبر کریمی؛
تابناک: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: اهتمام دولت برای حمایت از واحدهای صنفی، و اقداماتی همچون پرداخت تسهیلات بانکی ارزان، ایجاد فرصت‌های شغلی، حرکت به سمت روش‌های نوین کسب و کار و همچنین حمایت بیمه ای مناسب میتواند در راستای حمایت از تولید داخلی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موثر باشد
کد خبر: ۲۴۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 21 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب ضمن تبریک یکم تیر ماه روز اصناف به زحمتکشان واحدهای کوچک و بزرگ صنفی گفت: صنوف بعنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر ایجاد اشتغال در جامعه نقش تعیین کننده ای در اقتصاد جامعه دارند.

دکتر علی اکبر کریمی ادامه داد: نقش اصناف در تولید ناخالص ملی بر هیچکس پوشیده نیست به طوریکه بر اساس آمارهای موجود حدود 20 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در این حوزه است.

این کارشناس اقتصاد گفت: با اندکی تامل میتوان دریافت سنگینی ایجاد اشتغال با تعطیلی برخی صنایع، بر دوش اصناف نهاده شده است بطوریکه شواهد امر گویای آن است که در سالهای اخیر تقاضا برای کسب پروانه فعالیت در صنوف مختلف بسیار ازدیاد یافته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: اصناف بعنوان رابطی امین میان تولید کننده و مصرف کننده  نقش بسزایی در ارتباط این دو بخش اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و بدون شک برای تامین نیاز مصرف کنندگان، اصناف به عنوان حلقه اتصال آنها با تولید کننده، رونق اقتصاد شهری و ارتقاء سطح زندگی را در جامعه موجب میشوند.

وی افزود: چنانچه تصمیم گیران این قشر زحمتکش، برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی دولت را در جامعه اجرایی و سیاست‌های کلی نظام را در بازار بخوبی تبیین کنند، چرخه اقتصاد با حرکتی اساسی رونق چشمگیری را بدنبال خواهد داشت.

دکتر کریمی در خصوص راهکارهای حل مشکلات خانواده بزرگ اصناف گفت: با تمام اهمیتی که جایگاه اصناف در اقتصاد کشور دارد، اهتمام دولت برای حمایت از  واحدهای صنفی، و اقداماتی همچون پرداخت تسهیلات بانکی ارزان، ایجاد فرصت‌های شغلی، حرکت به سمت روش‌های نوین کسب و کار و همچنین حمایت بیمه ای مناسب میتواند در راستای حمایت از تولید داخلی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موثر باشد و بنده نیز به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با همکاری دیگر نمایندگان در کمیسیونهای مربوطه از جمله کمیسیون برنامه و بودجه تلاش مینماییم تا شرایطی را ایجاد نماییم که به مطالبات و پیشنهادهای صنفی توجه و عنایت بیشتری شود .

وی افزود: توجه به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، همچون: بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره‌وری عوامل تولید، اصلاح ساختار تولید، کاهش هزینه‌‌ها، بهبود مستمر کیفیت تولید، اتخاذ تدابیر تشویقی، بهینه‌سازی عوامل تولید و همچنین هدایت و تقویت واحدهای تحقیق و توسعه و نوآوری‌‌ها و کارهای زیربنایی و بهره‌ گیری از آنها همگی در جهت رشد اصناف نقش موثری دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خطاب به اعضای محترم شورای شهر که در محدوده اقتصادی صنوف با ریز و درشت مشکلات آشنایی کافی را دارند یادآور شد: مسائل و مشکلات اصناف را جدی گرفته و به آن اولویت بدهند و با فراهم کردن تسهیلات و امکانات مناسب برای آنها امید را در بین صنوف افزایش دهند و همچنین برای اخذ دارایی و عوارض شهرداری که عمده ی صنوف را به چالش کشیده است اقدام لازم را با تعامل دو سویه انجام دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار