تابناک: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نامه ای را به رئیس جمهور روحانی درباره پرداخت حقوق های نجومی به مدیران منتشر کرد.
کد خبر: ۲۴۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 18 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ در بخشی از این نامه آمده است: پیشنهاد می دهیم که مدیران دستگاه های دولتی، حقوق دریافتی خود را در سامانه اطلاع رسانی دولت در معرض عموم گذاشته تا صادقانه بودن دستور شما مبنی بر پیگیری وضعیت پرداخت های نجومی را باور نماییم.

متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

برادر ارجمند جناب آقای روحانی

سلام علیکم

همان گونه که مستحضرید قضیه پرداخت حقوق های نجومی به مسئولان دولتی طی چند روز اخیر به حق تبدیل به مسئله ای ملی گشته است و اذهان عمومی را با خود درگیر کرده است. حتماً به نیکی به آفات این پرداخت ها مستحضر هستید.می دانید که حقوق های نجومی فاصله مردم و مسئولین را روز به روز از یکدیگر بیشتر کرده و مستضعفین، این ولی نعمتان حقیقی انقلاب را از حاکمان رنجیده خاطر خواهد کرد.

نامه حضرتعالی به معاون اول گرامیتان را مشاهده کردیم. به محضرتان عرض می کنیم که صرف این نامه به تنهایی برای جلوگیری از این رویه غلط کفایت نمی کند. برای اصلاح این وضعیت، اقدام و عمل قاطع لازم است. حضرتعالی در گذشته به خوبی نشان داده اید که توان اصلی کردن مسائل فرعی کشور را داشته و تا سرحد امکان می توانید از اختیارت تان جهت حل این مسائل بهره جویید.

حدود ۷ سال پیش قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب گشت که شاید اگر به آن عمل شده بود و در گذرگاه سیاست زدگی به وادی فراموشی سپرده نشده بود شاید وضعیت، اینچنین نمیشد. قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هرچند قانون ایده آلی نبوده و ضعف هایی دارد اما مناسب شرایط امروز کشور است. مشخصاً ماده ۱۰ این قانون ذیل بنده ۱ ماده سوم اشعار می دارد: "هر یک از موسسات عمومی باید جز در مواردی که اطلاعات دارای طبقه بندی می باشد، در راستای نفع عمومی و حقوق شهروندی دست کم به طور سالانه اطلاعات عمومی شامل عملکرد و ترازنامه(بیلان) خود را ... منتشر سازد."

از حضرتعالی که رئیس جمهوری حقوقدان بوده خواستاریم در راستای احقاق حقوق شهروندی ایرانیان اجرای این قانون را با جدیت از دستگاه های تحت امر خود مطالبه نمایید.

در شرایط کنونی کشور و برای التیام بخشی به زخم های عمیق پرداخت های نجومی و در اولین گام از اجرایی شدن قانون فوق پیشنهاد می دهیم که مدیران دستگاه های دولتی، حقوق دریافتی خود را در سامانه اطلاع رسانی دولت در معرض عموم گذاشته تا صادقانه بودن دستور شما مبنی بر پیگیری وضعیت پرداخت های نجومی را باور نماییم.

سربلندی و توفیق خدمت خالصانه به ملت بزرگوار ایران را از خداوند متعال برای شما و همکارانتان آرزومندیم

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار