تابناک: متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم در سال ۱۳۹۴، با رشد ۱۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل ۱۱ هزار و ۵۳۵ ریال بود.
کد خبر: ۲۴۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵ 09 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۹۴، در بخش غلات، متوسط قیمت هر کیلو گرم گندم با رشد ۱۱.۱درصدی نسبت به سال قبل ۱۱ هزار و ۵۳۵ ریال، متوسط قیمت جو با افزایش ۳ درصدی ۸۸۲۲ ریال، متوسط قیمت شلتوک با رشد ۱۱.۷درصدی ۲۶ هزار و ۴۱۸ ریال و متوسط قیمت ذرت دانه ای با افزایش ۹.۷ درصدی معادل ۹۳۸۳ بوده است.

در بخش حبوبات، متوسط قیمت هر کیلو نخود با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۵ هزار و ۱۱۰ ریال و قیمت عدس با رشد ۲۵.۸ درصدی به ۳۶ هزار و ۶۴۹ ریال رسید.

در بخش دانه های روغنی، قیمت متوسط هر کیلو آفتابگردان روغنی با رشد ۴۲.۱ درصدی نسبت به سال ۹۳ به ۲۵ هزار و ۷۳۴ ریال و قیمت کلزا با افزایش ۱۵ درصدی به ۲۱ هزار و ۶۹۲ ریال بالغ شد.

در بخش محصولات لیفی، قیمت متوسط هر کیلو پنبه (وش) ۲۴۴۲۴ ریال بوده است که افزایشی معادل ۸.۴ درصد نسبت به سال ۹۳ داشته است.

در بخش محصولات جالیزی در سال ۱۳۹۴، متوسط قیمت هر کیلو هندوانه ۳۶۴۲، خربزه ۵۳۸۲ و خیار ۱۱۳۸۲ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ۳.۱، ۲۱.۸ و ۱۶.۴درصد افزایش قیمت داشته است.

در بخش سبزیجات در سال ۱۳۹۴، متوسط قیمت هر کیلو سیب زمینی ۵۳۷۲ و هر کیلو پیاز ۷۱۵۷ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ۳۳.۹ و ۷.۴ درصد کاهش داشته­ است.

همچنین، متوسط قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ۵۴۳۳ و هر کیلو بادمجان ۹۰۴۸ ریال بوده که به ترتیب ۱۳.۷ و ۲۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، متوسط قیمت هر کیلو یونجه معادل ۸۰۷۷ و قیمت هر کیلو شبدر خشک ۷۱۷۱ ریال بوده که نسبت به سال قبل ۳ به ترتیب ۲۸.۸ و ۱۹.۴ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت هر کیلو زردآلو به ۳۵ هزار و ۸۶۱ و قیمت هر کیلو هلو به ۲۶ هزار و ۴۰۰ ریال رسید که به ترتیب نسبت به سال قبل ۴.۳ درصد کاهش و ۷.۹ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، متوسط قیمت هر کیلو سیب درختی ۱۲ هزار و ۸۰۸ ریال بوده که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته و متوسط قیمت انگور به ۱۲ هزار و ۴۵۸ ریال رسید که نسبت به سال قبل ۱۳.۹ درصد افزایش داشته است.

در بخش مرکبات، متوسط قیمت هر کیلو پرتقال با رشد ۱۶.۸ درصدی و قیمت نارنگی با رشد ۱۷.۲ درصدی نسبت به سال ۹۳ به ترتیب به ۱۴ هزار و ۴۹۶ و ۱۱ هزار و ۱۰۰ ریال رسید.

در بخش دامداری سنتی، متوسط قیمت هر کیلو گوسفند و بره زنده معادل ۱۱۰ هزار و ۹۰ ریال و هر کیلو گاو پرواری زنده برابر  ۱۱۳ هزار و ۸۸۶ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ۳.۹ و ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی در سال ۱۳۹۴، متوسط قیمت هر کیلو گرم شیر گوسفند معادل ۲۹۳۱۸ ریال بوده که ۲۰.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و قیمت هر کیلو شیر گاو ۱۱ هزار و ۲۷۳ ریال بوده که نسبت به سال قبل ۱.۴درصد افزایش داشته است.

در بخش هزینه خدمات ماشینی در سال ۹۴، هزینه متوسط شخم هر هکتار زمین زراعی آبی با تراکتور ۱ میلیون و ۴۸ هزار و ۲۳ ریال و هزینه شخم هر هکتار زمین زراعی دیم با تراکتور ۹۹۲ هزار و ۲۸۵ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ۷.۷ و ۴۵.۶ درصد افزایش داشته است.

به علاوه متوسط هزینه دیسک هر هکتار زمین زراعی آبی ۷۱۷ هزار و ۳۹۳ ریال و دیسک زمین زراعی دیم ۵۲۳۱۹۲ بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ۸.۱ و ۱۱ درصد رشد داشته است.

در بخش دستمزد نیروی کار، متوسط دستمزد کارگر میوه چین مرد ۴۵۳ هزار و ۱۶۹ و دستمزد کارگر میوه چین زن ۳۲۸ هزار و ۱۸۷ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ۲۰.۲ و ۸.۱ درصد افزایش داشته است. و نیز متوسط دستمزد روزانه یک نفر کارگر دروگر غلات مرد در کل کشور ۵۲۱۲۵۳ ریال بوده که نسبت به سال ۹۳ معادل ۱.۸ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین، دستمزد روزانه‌ یک نفر کارگر وجین‌کار و تنک‌کار مرد با ۳۹.۷ درصد افزایش و دستمزد کارگر زن با ۱.۵درصد رشد نسبت به سال قبل به ترتیب به ارقام ۴۵۶ هزار و ۸۴۴ و ۳۲۳ هزار و ۸۸۶ ریال رسیده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار