تابناک: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تعداد زیاد نوجوانان و جوانان در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی موضوع بسیار مهمی است که مقرر شد با مشارکت وزارت آموزش و پرورش؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان برای این موضوع بسیار مهم برنامه ریزی لازم انجام شود.
کد خبر: ۲۴۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 04 June 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون مسائل مربوط به حوزه ورزش به ویژه از منظر اخلاقی و فرهنگی در کشور و گزارش وزیر ورزش و جوانان، بیان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این مسئله از گذشته حساسیت داشت و کمیسیونی با عنوان کمیسیون فرهنگی ورزش به ریاست وزیر ورزش و جوانان در شورا تشکیل شده بود که دستگاه های گوناگون به همراه صاحب نظران مرتبط با موضوع در آن عضویت دارند.

وی افزود: پس از مطرح شدن آسیب های حوزه ورزش و ارائه پیشنهادها، مقرر شد که تعدادی از این موضوعات در اولویت دستور این کمیسیون قرار گرفته و پی گیری لازم برای اجرایی شدن آنها صورت پذیرد.

سامان دهی حوزه رسانه و مطبوعات ورزشی

دکتر مخبر دزفولی گفت: سامان دهی، افزایش هماهنگی و انسجام در حوزه رسانه و مطبوعات ورزشی یکی از  اولویت های مطرح شده در جلسه بود که باید جهت دهی رسانه ها اعم از رسانه ملی، رسانه های مجازی و مطبوعات در راستای افزایش رویکردهای اخلاقی در حوزه ورزش باشد.

ارتقاء فرهنگی حاکم بر ورزشگاه ها

وی افزود: فضاهای حاکم بر ورزشگاه ها و مسابقات ورزشی از دیگر اولویت های مطرح شده بود که مقرر شد با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی برای ارتقای فرهنگ حاکم بر این فضاها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

توجه ویژه به ورزش بانوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه توجه ویژه به ورزش بانوان نیز از اولویت های مورد تصویب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، گفت: ما نسبت فعال بودن بانوان در فضاهای ورزشی در سطوح ملی و بین المللی تاکید داریم و البته باید حمایت و پشتیبانی لازم در این زمینه صورت گیرد و همچنین برنامه ریزی برای پرهیز از آسیب هایی که در این زمینه وجود دارد، انجام شود.

ورزش پهلوانی و بازی های بومی و محلی

دکتر مخبر دزفولی گفت: مسئله ورزش پهلوانی و بازی های بومی و محلی نیز از دیگر محورهای مصوب در جلسه بود که قرار شد در کمیسیون فرهنگی ورزش در خصوص آن برنامه ریزی لازم اتخاذ شود.

اقتصاد ورزش و تقویت آن

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با بیان اینکه در جلسه نیز چند محور دیگر علاوه بر محورهای مورد اشاره در گزارش وزیر ورزش مورد تاکید قرار گرفت اظهار داشت: موضوع اقتصاد ورزش و تقویت آن از جمله این محورها بود که با توجه به اینکه ورزش در دنیای امروز به یک صنعت مهم شده است و اقتصاد آن دارای اجزا و مولفه های متعدد است که نیاز به بازشناسی، آسیب شناسی و تقویت نقاط دارای مزیت داریم.

وی اضافه کرد: باید راه های برون رفت از آسیب های اقتصادی در عرصه ورزش کشور توسط کمیسیون فرهنگ ورزش با محوریت وزارت ورزش و جوانان شناسایی شده و در صورت نیاز به قانون از طریق مجلس شورای اسلامی و در صورت نیاز به سیاست و برنامه ریزی از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا دولت حمایت های لازم انجام شود.

به کارگیری ظرفیت های مردمی

دکتر مخبر دزفولی گفت: بخش مهمی از موضوع اقتصاد ورزش با به کارگیری ظرفیت های مردمی در این حوزه ارتباط دارد که این موضوع نیز جزو محورهای دارای اولویت به تصویب رسید.

جایگاه ورزش در سطوح دانش آموزی و دانشجویی

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ورزش در سطوح دانش آموزی و دانشجویی گفت: تعداد زیاد نوجوانان و جوانان در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی موضوع بسیار مهمی است که مقرر شد با مشارکت وزارت آموزش و پرورش؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان برای این موضوع بسیار مهم برنامه ریزی لازم انجام شود.

مسئله فساد در ورزش و مبارزه با آن

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مطرح شدن مسئله فساد در ورزش و مبارزه با آن در جلسه گفت: باید حتما ورزش متناسب با ارزش های دینی و ملی خود را داشته باشیم و مسئله فساد در ورزش یک آسیب بسیار جدی است که مقرر شد کمیسیون حل این مسئله را به عنوان یکی از ماموریت های مهم خود مورد توجه قرار دهد.

استفاده از محیط های خالی که در اختیار دولت و دستگاه های گوناگون کشور قرار دارد

دکتر مخبر دزفولی گفت: استفاده از محیط های خالی که در اختیار دولت و دستگاه های گوناگون کشور قرار دارد و برنامه ریزی برای استفاده مطلوب از محیط های خالی و همچنین محیط هایی که به خوبی از آن استفاده نمی شود نیز از محورهای مورد تاکید توسط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که مقرر شد برنامه ریزی برای استفاده مردم از این ظرفیت های توسط وزارت ورزش و جوانان صورت پذیرد.

وی افزود: مقرر شد کمیسیون فرهنگی ورزش شورای عالی اقلاب فرهنگی به ریاست وزیر ورزش و جوانان تمامی موارد فوق را که در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید در دستور کار خود قرار داده و برای اجرایی شدن آن تدارکات لازم را انجام دهد و گزارش پیشرفت آن را حداکثر تا یک سال آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه تاکید کرد: قطعا موارد فوق با مشارکت تمامی دست اندرکاران حوزه ورزش و فعالان این عرصه در سطوح مختلف محقق خواهد شد که وزارت ورزش و جوانان از تمامی این ظرفیت ها و خرد جمعی برای پیشبرد مطلوب این ماموریت ها استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار