تابناک: یک استاد دانشگاه گفت: دوستان دولت متوجه نیستند که باید تنها از خارجی ها برای ورود تکنولوژی و فناوری به کشور استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۳۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 27 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سعید قاضی مغربی، استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه دو ماه از سال اقتصاد مقاومتی می گذرد و هنوز دولت هیچ گزارش عملکردی پیرامون این مقوله ارائه نداده است، گفت: متاسفانه بدنه دولت به اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارد و تنها حرف خودش را می زند، ولی نسبت به آن عمل هم نمی کند.

وی تصریح کرد: اگر کابینه دولت به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشت، دور هم آمده و مسائل و مشکلات را بررسی می کردند؛ دولت یازدهم تمام هم و غم خود را برای بیرون آمدن از منجلاب برجام گذاشته است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت برجام را درست کرد و نتوانست از آن سربلند بیرون بیاید، اظهار داشت: به نظر می رسد که روحانی در قضیه برجام در حال تنها شدن است و بدنه دولت آرام آرام خود را از این موضوع کنار می کشد؛ آنها به این نتیجه رسیدند دیگر برجام آن چیزی که فکر می کردند و برنامه داشتند نیست.

قاضی مغربی افزود: مردی وجود ندارد که بگوید در مقوله برجام اشتباه کردیم؛ خوب است که دولت صادقانه حرف خود را به مردم بزند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از وزرای کابینه دولت افرادی هستند که به جنس خارجی معتقدند، گفت: ما در این مدت باور نکردیم که اگر بتوانیم جنس داخلی را حمایت کنیم، بخش عمده ای از نیروی کار شاغل شده و بخش هایی از آفت های اجتماعی در پی آن کم می شود.

این استاد دانشگاه گفت: برخی از آسیب های اجتماعی به واسطه نبود کار پیش می آید؛ اگر یک جوان بتواند شغل خوب و مناسب داشته باشد، دیگر سراغ موارد غیرمنطقی نخواهد رفت.

قاضی مغربی با بیان اینکه دوستان دولت متوجه نیستند که باید تنها از خارجی ها برای ورود تکنولوژی و فناوری به کشور استفاده کنیم، ادامه داد: متاسفانه عرب ها از ما در این قضیه جلوتر هستند؛ کشورهای عربی با خارجی ها مذاکره کرده و طبق قراردادی که با یکدیگر دارند، فناوری و تکنولوژی را به کشور خود وارد می کنند.

وی اضافه کرد: دولت به دنبال کسب دانش از خارجی ها نیست. ظاهرا در برخی از موارد به نظر می رسد که داریم به قبل از انقلاب برمی گردیم و گویا این دولت شیفته دانش و فناوری غرب شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با رویکرد دولت به نظر می رسد که مردم دیگر به جمله ما می توانیم باور نداشته باشند،  افزود: زمانی که باور نباشد و تنها به دنبال جنس خارجی باشیم، وضعیت به همین حالت خواهد ماند؛ بعد از خبر تعطیلی 14 هزار کارخانه، کسی نیست که بیاید اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور برساند.

قاضی مغربی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: این که رهبر انقلاب می گویند قرارگاهی در راستای اقتصاد مقاومتی تشکیل دهید، یعنی این که هر فرد به عنوان رزمنده در این قرارگاه شب و روز نداشته باشد و تنها به پیشرفت کشور فکر کند.

این استاد دانشگاه گفت: قرارگاه یعنی اینکه در وسط معرکه بیاییم و حال و روز یک کارگر زحمت کش را از نزدیک لمس کنیم، هیچ کدام از این کارها به صورت جدی عملی نشده است.

قاضی مغربی با بیان اینکه دولت می گوید در حال آماده سازی اسناد و مدارک و پایه ریزی طرح اقتصاد مقاومتی هستیم و این فایده ندارد، اظهار داشت: ما برای انجام یک کار باید برنامه کوتاه و بلندمدت داشته باشیم؛ تدوین نقشه راه و سند در مقوله اقتصاد مقاومتی به برنامه های بلند مدت این طرح برمی گردد./

پایان پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار