تابناک: مفسر قرآن کریم تاکید کرد: ابن طاووس نقل کردند که امام علی (ع) فرمودند: «سالی که نکوست از رمضانش پیداست» و این جمله که ماهی که نکوست از بهارش پیداست، صحیح نیست؛ چراکه ما تنها بدن نیستیم و میان این دو تفاوت بسیار است.
کد خبر: ۲۳۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 26 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی، امروز ششم خرداد ماه در دیدار نخبگان تبلیغ این دفتر با ایشان که در بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد، گفت: امروز وسائل فراوانی برای هدایت مردم وجود دارد اما ماه مبارک رمضان در پیش است و اهل‌بیت(ع) آمدند که ضمن حفظ آداب و سنن خوب، حرف خوب بیان کنند.

وی تصریح کرد: ابن طاووس نقل کردند که امام علی (ع) فرمودند: «سالی که نکوست از رمضانش پیداست» و این جمله که ماهی که نکوست از بهارش پیداست، صحیح نیست؛ چراکه ما تنها بدن نیستیم و میان این دو تفاوت بسیار است.

این مرجع تقلید یادآوری کرد: نکته دیگر اینکه بهارها همیشه یکسان نیست؛ چراکه گاهی پرباران و گاهی کم باران است؛ اما این جمله که «سالی که نکوست از رمضانش پیداست»، همیشه پرنعمت است.

آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که دعوت به مهمانی از برکات ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: حج سرزمین ضیافت است و حاجیان نیز جزو ضیوف الرحمان هستند و علما باید در این ماه باید جوان و پیر را که مهمان این ماه هستند، مطابق با آیات و روایات هدایت کنند.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: ماه رمضان مهمانی متقابل هم دارد و ما می توانیم با قلب شکسته میزبان حضرت حق باشیم.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به دعای افتتاح در ماه مبارک رمضان، گفت: در اوائل این دعا آمده است که خداوند، همیشه «نیاز» نیست؛ بلکه می توان «ناز» هم کرد و از صفت ارحم الراحمینی خدای متعال استفاده کرد.

آیت الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه باید صفت رحمانیت خدای متعال را به جامعه منتقل کنیم عنوان کرد: استغفارهای ما نیازی است که از درگاه خدای متعال داریم؛ اما نباید از نازها غفلت کنیم؛ چراکه در آخرت می توانیم محضر حضرت حق بگوییم که حال ما گناه کردیم، ولی شما که بزرگید، چرا نمی بخشید؟ اینها نازی است که می توانیم انجام دهیم.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که نسوختن هنر نیست؛ بلکه رسیدن به «عند ملک مقتدر» هنر است اظهار کرد: علمای دین، نائبان اهل بیت(ع) در ابلاغ دین هستند و باید همانند امیر بیان، سخن را در جایی بگویند که فضا مهیاست؛ چراکه گاهی بیان برخی از سخنان، جا ندارد.

آیت الله جوادی آملی ابراز کرد: باید تمام مباحث دینی همچون لطف و غضب خدای متعال، با هم بیان شوند؛ چراکه بیان لطف به تنهایی برای برخی از اشخاص غرور و بیان غضب به تنهایی برای برخی از انسان ها ناامیدی را به همراه خواهد داشت.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه باید انقلاب را حفظ کنیم عنوان کرد: میدان انقلاب در فرهنگ اسلامی علی (ع) و اولاد علی(ع) هستند و باید حول محور این بزرگان گرد هم بیاییم.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: این کشور همه چیز داشته و کم و کاستی نداریم تا بخواهیم از دیگران بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار