تابناک: صندوق بیمه کشاورزی با گستردگی بی نظیر در تحت پوشش قرار دادن عوامل خطر، به حمایت خود از صنعت دامپروری ادامه می دهد.
کد خبر: ۲۳۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 24 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از دهقان نیوز، قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت که این صندوق آمادگی دارد تا در اعطای یارانه ها به صنعت دامپروری ایفای نقش کند.

محمدابراهیم حسن نژاد افزود: صندوق بیمه کشاورزی با گستردگی بی نظیر در تحت پوشش قرار دادن عوامل خطر، به حمایت خود از صنعت دامپروری کشور ادامه می دهد.

وی اظهار داشت: این دام ها در ۱۶ مورد همچون بیماری های داخلی، آسیب­ها و بیماری های دستگاه تناسلی، اختلالات عمومی اندام­های حرکتی، عوامل طبیعی غیرقابل پیشگیری و بیماری های عفونی شامل بیمه می شوند.

حسن نژاد، بیمه را سیاست موفق جهانی در حمایت از صنعت دامپروری دانست و گفت: در تمام کشورهای پیشرفته و صنعتی، بیمه کشاورزی مسیر اصلی ارائه یارانه های تولیدی به ویژه یارانه های حمایت از قیمت فروش و درآمد تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به اینکه بیمه، سیاست موفق جهانی در مدیریت ریسک است، اضافه کرد: دولت فعلی هندوستان که یکی از شعارهای انتخاباتی خود را حمایت و رونق بخشی بخش کشاورزی عنوان کرده بود اینک با تصویب طرح جدیدی در زمینه بیمه عزم راسخ خودرا درتحقق بخشیدن به وعده های انتخاباتی نشان داد.

وی از مهمترین و برجسته ترین مفاد این سیاست را تقبل پرداخت ۹۰درصد از حق بیمه محصولات کشاورزی و نداشتن سقف معین برای میزان حق بیمه پرداختی از طرف دولت عنوان کرد.

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیان داشت: حمایت های دولتی از بیمه های کشاورزی در هرجاکه ارائه شده است بخشی از خط مشی کلی کشاورزی دولتها محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۴ کشوردر جهان به نوعی دارای بعضی از اشکال بیمه های کشاورزی هستند و برمبنای مطالعات بانک جهانی هزینه های کل دولت ها از ارائه بیمه های کشاورزی میتواند تا میزان ۶۸ درصد از حق بیمه های ناخالص اولیه نیز برسد.

حسن نژاد در پایان با تاکید مجدد بر حمایت از صنعت دامپروری از طریق سیاست هایی همچون بیمه این صنعت، گفت: تولید و عرضه شیر یکی از مهمترین شاخص های بررسی وضعیت صنعت دامپروری در جهان می باشد که میتواند وضعیت اقتصادی تولید، اجتماعی و حتی سلامت جامعه را بازگو نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار