تابناک: كارگاه آموزشی طرح نماز، ششم و هفتم خرداد ماه سال جاری به مدت دو روز به همت دبیرخانه كانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مركزی با حضور مربیان طرح نماز برگزار می شود.
کد خبر: ۲۳۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 24 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، كارگاه دو روزه نماز با حضور بیش از 200 نفر از مربیان خواهر و برادر این طرح كه بعد از جلسات مشورتی با مسئولین كانون های مساجد استان بر اساس توانمندی های دینی و اعتقادی، هنری، فرهنگی و تجربه كار با نوجوان انتخاب شدند، به طور جداگانه در سه شهرستان برگزار می شود.

مربیان نماز از شهرستان های اراك، شازند، كمیجان، فراهان، خنداب، آشتیان و تفرش پنجشنبه (6خرداد) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراك و مربیان نماز از شهرستان های خمین محلات و دلیجان (7خرداد) در شهرستان محلات در این كارگاه های اموزشی حضور می یابند.

همچنین مربیان نماز ساوه و زرندیه عصر روز جمعه از مباحث آموزشی نماز از حضور استاد حجت الاسلام دارینی بهره مند می شوند.

برگزاری این دوره با استفاده از توانمندی های كانون‌های تخصصی در حوزه نماز، هنرهای تجسمی، مشاوره و مجریان استانی طرح چهره به چهره، در تابستان سال جاری بین مساجد مجری طرح اوقات فراغت برگزار می‌شود.

كارگروه اجرایی این طرح از فروردین سال جاری تشكیل و جلسات متعددی در راستای تدوین برنامه‌ها و بررسی جوانب كار برگزار شده است، در این طرح ابتدا مربیانی از سوی كانون‌های مجری معرفی و در اردوی آموزشی كوتاه مدت مهارت‌های لازم را در همایش‌ها و كارگاه‌ها فرا می‌گیرند و در طول سال نیز با اعضای طرح جهت جذب آنان به مسجد و نماز در ارتباط خواهند بود.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری در رابطه با این دوره آموزشی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراك گفت: قرآن و نماز از اولویت‌های فرهنگی در سطح برنامه ها محسوب می‌شود و محور تمام فعالیت‌های فرهنگی ما در كانون های مساجداست.

وی افزود: یكی از وظایف ذاتی كانون های مساجد در راستای نماز است و خوشبختانه در همه كانون های مساجد محور اصلی برنامه ها نماز است و نماز جماعت با حضور حداكثری نوجوانان و جوانان با شكوه خاصی برگزار می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینكه باید در امر كیفیت بخشی نماز و فعالیت های قرآنی تلاش كنیم اظهار كرد: نماز و اقامه آن مبنای همه اصلاحات و نشاط معنوی در جامعه است و همه بر این نكته واقفیم كه در مسائل اجتماعی نمی توان برخورد قهری داشت و بر همین اساس باید برای نسل جدید در مسائل دینی و معنوی ایجاد انگیزه و علاقه كنیم تا خودجوش به این سمت و سو كشیده شوند.

مسجد باید محور حل مشكلات مردم باشد، باید به گونه‌ای باشد كه همه آحاد جامعه به سمت آن جذب شوند، زیرا اقامه نماز در مسجد بركات فراوانی دارد و طبق حدیثی از رسول اكرم(ص)، ثواب یك نماز در مسجد بیشتر از ۴۰ سال نماز در خانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار