قاضی پور:
تابناک: نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس بر ضرورت پرداخت مطالبات معوقه کارگران شهرداری تاکید کرد و افزود: بهتر است شهرداری هزینه های زائد را کاهش داده و نسبت به پرداخت معوقات کارگران خود اقدام کنند.
کد خبر: ۲۳۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 22 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از ناتوانی شهرداری‌ها در پرداخت مطالبات کارگران زیر مجموعه خود انتقاد کرد و افزود: نباید تاوان کاهش درآمد شهرداری‌ها و رکود بر بازار ساخت و ساز را قشر زحمتکش کارگر پرداخت کند؛‌ جای بسی تامل است که شهرداری ها چرا  به جای قطع حقوق کارگران نسبت به قطع حقوق پیمانکاران اقدام نمی‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع در پرداخت مطالبات معوقه کارگران شهرداری شد و تصریح کرد: البته در این زمینه شهرداری‌ها قصور دارند و تعلل در پرداخت معوقات به عملکرد ضعیف شهرداری‌ها برمی‌گردد نه شرکت‌های پیمانکاری.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با کاهش هزینه‌های زائد، برنامه‌های به ظاهر فرهنگی و تفریحی، حذف برگزاری برخی جلسات، نسبت به پرداخت معوقات کارگران خود اقدام کنند، یادآور شد: اگرچه شهرداری ها با حذف و کاهش هزینه‌های اضافی از پس پرداخت معوقات کارگران خود برمی آیند ولی متاسفانه در این کار تعلل می کنند و ماه هاست که از زیر بار پرداخت معوقات کارگران خود شانه خالی می کنند.

وی با یادآوری  فرموده حضرت محمد (ص) مبنی بر اینکه کارفرما باید مزد کارگر را قبل از آنکه عرقش خشک شود، پرداخت نماید، ادامه داد: شهرداری ها باید تمهیداتی را به منظور جلوگیری از تعویق مطالبات کارگران اتخاذ نمایند و در سیاستگذاری‌های نهادهای خدمات رسانی شهری تجدیدنظر اساسی صورت گیرد؛  اولویت اول شهرداری‌ها باید پرداخت مطالبات معوقه کارگران خود باشد.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، وضعیت معیشتی کارگران شهرداری را بسیار نامناسب دانست  و بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی آنها تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات اقتصادی این قشر مستلزم توجه جدی شهرداری ها است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارگرشهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
درود بردکتر قاضی پور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
شهرداری شهر نوده خاندوز هم از پرداخت معوقه های کارگراش شانه خالی میکنه درحالی که اقدام به فروش تجهیزات و کارخانه اسفالت کرده حتی حاضر نیست حقوق کارگراش رو بپردازه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار