مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی:
تابناک: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در خصوص آمار والدین شهدا طرح پایش سلامت استان مرکزی گفت: از 5384 نفر شرکت کننده در طرح تعداد 1498 نفر آنها تحت پوشش پزشک سلامت هستند.
کد خبر: ۲۳۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 22 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسن هنرمند با اشاره به فعالیت های معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: از جمله فعالیت های معاونت بهداشت عقد قرارداد با مراکز مختلف درمانی خصوصی و دولتی جهت تسهیل در امر مراجعات درمانی نظارت بر امور درمانی و توانبخشی ایثارگران و خانواده معظم شاهد، صدور معرفینامه برای گروه هدف جهت معرفی آنها به مراکز درمانی طرف قرارداد، شناسائی افراد واجد الشرایط جهت ثبت نام در لیست بیمه تکمیلی و ارائه خدمات و پیگیری و نظارت بر امر دریافت خسارت درمانی از بیمه تکمیلی طرف قرارداد، شناسائی جانبازان واجد الشرایط جهت برگزاری کمیسیونهای مختلف پزشکی، اشتغال، استراحت پزشکی، صعب العلاج، ارائه خدمات هتلینگ و ایاب و ذهاب و پرداخت هزینه های سفر درمانی و برگزاری اردوهای درمانی و همچنین اعزام جانبازان به اردوهای درمانی بر اساس درخواست بنیاد مرکز که بصورت متمرکز برگزار گردیده، بوده است.

وی در ادامه این فعالیت ها افزود: خدماتی نظیر معرفی افراد وابسته به مواد مخدر به مراکز درمانی و تلاش در جهت پیشگیری این مشکل و همچنین برگزاری جلسه هماهنگی شهرستانها در این خصوص، برگزاری هر ماهه جلسه(استانی)معاونت بهداشت و درمان جهت بررسی بخشنامه ها و دستور العملها و برنامه ریزی در خصوص اجرای دقیق موارد تعیین شده و پیگیری موارد در حال انجام، پرداخت  حق  مراقب و پرستاري از طريق بيمه  طرف قرارداد، از جمله فعالیت های معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی درخصوص رتبه ها و مقامهاي ورزشی کسب شده در سال 94 گفت: در سال گذشته رتبه ها و مقام های کشوری در مسابقات ورزشی دارت، دومیدانی، پینگ پنگ، والیبال و... را توسط بانوان و آقایان داشتیم.

حسن هنرمند با اشاره به اردوها و سفرهای سیاحتی و زیارتی برای خانواده های معظم شاهد و ایثارگر استان بیان کرد: خانواده های معظم شاهد و ايثارگر استان به اردوها و سفرهای عتبات عالیات، راهیان نور، حج تمتع و حج عمره اعزام شدند.

وی ادامه داد: در مراسمی از قبیل روزجانباز، عزاداری شب قدر، سالروز ورود آزادگان، عزاداری روز عاشورا، جشن پدران آسمانی، رحلت حضرت امام خمینی (ره) و شهدای پانزده خرداد، گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، و اعیادی چون ولادت حضرت فاطمه، عیدغدیرخم، عید نوروز، تکریم و تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران به عمل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی درخصوص انجام تبلیغات محیطی بیان کرد: برگزاری جلسات کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توزیع بیش از 5000 بسته فرهنگی را در پرونده داریم.

هنرمند اظهار کرد: اعزام پیام آوران ایثار به مراسم و مراکز فرهنگی استان و برگزاری همایش توجیهی پیام آوران ایثار استان از دیگر فعالیت های ما در سال 94 است.

وی با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی شاهد و ایثارگر گفت: این فعالیت ها شامل صدور 500 مدرک به هنرجویان، برگزاری 8 اردوی یک روزه و چند روزه، معرفی خانواده های شهدا و ایثارگر به مراکز علمی و فرهنگی، برگزاری جلسات فرهنگی، ادبی و هنری در کانون ها بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: تهیه كليپ هایی به مناسبتهاي مختلف از قبيل سالروز آزادي خرمشهر، ارتحال حضرت امام، هفته دفاع  مقدس، هفتم تیر و همكاري در تهيه و توليد برنامه هاي تلويزيوني جهت پخش از شبكه استاني، همكاري در تهيه و توليد برنامه هاي راديويي، پخش زير نويس به مناسبتهاي مختلف از سيماي استان از فعالیت های انتشاراتی بنیاد شهید بوده است.

حسن هنرمند افزود: جمع آوري اسناد شفاهي شهدا و جانبازان بالاي 75 درصد، ارسال گزيده اي از  وصايا و زندگينامه شهيدان گرانقدر استان به مطبوعات و سايتهاي رسمي  و معتبر جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، اخذ مجوز چاپ كتاب نفخ صور از سوي  مركز و  هماهنگي با يكي از چاپخانه هاي شهر  قم جهت چاپ كتاب از دیگر عملکرد های اداره هنری، اسناد و انتشارات است.

وی با اشاره به فعالیت های آموزش عالی این سازمان افزود: فعاليت بيش از 80 نفر از دانشجويان  شاهد و ايثارگر در  كانون هاي علمي فرهنگي ايثار و 267 نفر در هسته هاي علمي پژوهشي دانشگاه ها، برگزاري كلاسهاي تقويت بنيه علمي  براي  1054 نفر و برگزاري طرح استاد مشاور براي 857 نفر از  دانشجويان شاهد و ايثارگر، برگزاري گردهمايي هدايت تحصيلي جهت داوطلبان كنكور سال 94، برگزاري 176 جلسه مشاوره فردي جهت انتخاب رشته داوطلبان كنكور، بررسي وضعيت ايثارگران جهت تاييد سهميه داوطلبان كنكور در كليه آزمونهاي ورودي دانشگاه ها، از جمله اقدامات ما در زمینه فعالیت های آموزش عالی در سال 94 است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در مورد فعالیت های اداره مددکاری و مشاوره بیان کرد: از جمله عملکردهای این اداره می توان به برگزاري و تشكيل كلاس هاي آموزش خانواده ( طرح ياوران صبور، آموزش گروه هاي خاص، آموزش والدين دانش‌آموزان با محوريت تربيت و مسائل فرهنگي، آموزش و راهنمايي ازدواج و تشكيل خانواده، راهنمايي و پيشگيري از وابستگي به مواد وداروها ) براي بيش از 4100 نفر شركت كننده بصورت آموزش  حضوري  وغيرحضوري اشاره کرد.

هنرمند افزود: انجام 6289 ديدار طرح سپاس ازخانواده هاي شهدا و ايثارگران توسط مسئولين و مديران استان و شهرستان ( استاندار، فرمانداران ، ائمه جمعه ،‌ نمايندگان مجلس ، فرماندهي سپاه ، نيروي انتظامي ، شهرداري ها و... )، كاركنان بنياد، پزشكان پايش سلامت و اعضاي معتمدين معين از مهمترین فعالیت های اداره مددکاری و مشاوره می باشد.

وی با اشاره به عملکرد اداره تسهیلات رفاهی ادامه داد: تسهیلاتی چون معافیت از خدمت، کسر خدمت، اعطای وام ضروری قرض الحسنه، اعطای وام خرید کالا، استفاده از تخفیف مصرف برق، تخفیف بلیط قطار و هواپیما، واگذاری خودرو به جانبازان و کمک هزینه ازدواج به جانبازان و خانواده های جانبازان و شهدا تعلق می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار