نماینده ولی فقیه در مرکزی:
تابناک: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری همایش صلح و گفت‌وگو در اندیشه‌های حضرت امام(ره) در تاریخ دهم خرداد ماه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک خبر داد.
کد خبر: ۲۳۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 16 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نخستین اجلاس استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: ۵۷ هزار دانشجو و حدود ۵۰ درصد دانشجویان استان مرکزی در واحدهای تابعه دانشگاه آزاد اسلامی استان به تحصیل اشتغال دارند که اشاعه راهبردهای تربیت اسلامی و ترویج فرهنگ نماز در جامعه هدف آنان امری ضروریست.

وی افزود: دانشجویان و تربیت یافتگان مکتب انقلاب باید درد آشنای مردم و کشور اسلامی باشند تا بتوانند متناسب با مسائل در زمینه رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.

اتحاد حوزه و دانشگاه لازمه خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب

امام جمعه اراک افزود: دانشمندان ایرانی، دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه در زمینه‌های مختلف علمی، اعتقادی و فناوری‌های نو گام‌های خوبی برداشته‌اند و برای رسیدن به خودکفایی نیاز است همدلی و عزم جدی تری صورت پذیرد.

وی گفت: حوزه و دانشگاه با اتحاد یکدیگر و ترویج فرهنگی نماز و مبانی اعتقادی در کنار علم آموزی و پژوهش، باید در برابر جریان‌های شوم وهابیت، داعش و جریان‌های تکفیری و آل سعود ایستادگی کرده و توطئه‌های دشمنان را برای نفوذ و گسترش در بین جوانان و جامعه خنثی سازی کنند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه در بیش از ۸۵۰ نقطه از کشور پهناور ایران اسلامی برگزار می‌شود و سرمایه عظیم معنوی و سیاسی است. نماز جمعه کلاس بزرگ اخلاق، معنویت، عبادت، وحدت و همدلی مسلمان است که هفته‌ای یک بار مومنان را با مسائل عبادی و سیاسی آشنا می‌کند.

اتحاد حوزه و دانشگاه لازمه خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تقدیم هزاران شهید و جانباز برای دفاع از اسلام و انقلاب اقتدار و عزتمندی اسلامی را کسب کرده و امروز وظیفه جوانان، دانشجویان و اهالی دانایی است که با حضور آگاهانه در سنگر علم و دانش‌های نو مسیر تعالی کشور را تضمین کنند.

وی گفت: هدف اقامه نماز ارتباط با حضرت حق است و اساس عبودیت و بندگی است، اساس ایاک نعبد و ایاک نستعین توحید در عبادت و توحید افعالی در استعانت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم درباره آموزه‌های دینی، اهمیت و جایگاه نماز و توجه هرچه بیشتر دانشگاهیان به اقامه نماز اول وقت و به جماعت تأکید کرد و با بیان اینکه شورای فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی به مباحث فرهنگی و مذهبی توجه ویژه دارد، گفت: بر اساس تصمیم شورای فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی این واحد دانشگاهی سلسله مسابقه‌هایی با مضمون بیانات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف طراحی و بر روی سایت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه قرار داده است و تاکنون پنج دوره از این مسابقه‌ها به صورت مجازی برگزار و جوایزی به افراد بر‌تر اهدا شده است.

اتحاد حوزه و دانشگاه لازمه خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب

دکتر علیرضا نظام‌آبادی با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در دوسال متوالی موفق به کسب رتبه بر‌تر و شایسته قدردانی ویژه در بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی شده است.

رئیس واحد اراک با بیان اینکه شورای اقامه نماز بالا‌ترین شورای سیاستگذاری مسائل فرهنگی و مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی استان است، گفت: شورای اقامه نماز در واحد اراک و استان با همکاری دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تشکیل می‌شود که هم واحد‌ها را ارزیابی و رصد منظم می‌کند و هم مشکلات را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

نظام آبادی برگزاری همایش صلح و گفت‌وگو در اندیشه‌های حضرت امام(ره) در ۱۰خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی اراک را یادآور شد و از علاقه‌مندان به حضرت امام خمینی(ره) دعوت کرد در این همایش شرکت کنند.

اتحاد حوزه و دانشگاه لازمه خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب

در پایان این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از فعالان و برترین‌های حوزه نماز در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به ترتیب واحد اراک به عنوان رتبه اول، واحد آشتیان به عنوان رتبه دوم، واحد ساوه به عنوان رتبه سوم و مرکز شازند به عنوان مرکز بر‌تر در امر اقامه نماز با اهدای لوح تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار