از سوی سازمان سنجش
تابناک: ثبت‌نام براي شركت در آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي -غيرانتفاعي منحصراً بصورت اينترنتي از روز چهارشنبه مورخ 95/02/22 آغاز و تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 95/02/29 پايان مي‌پذيرد.
کد خبر: ۲۲۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 09 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در باره شرايط و ضوابط، تاريخ و نحوه ثبت نام در آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي -غيرانتفاعي سال 1395 آمده است:

بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان شركت در آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غير دولتي- غيرانتفاعي سال 1395 و برخي از رشته‌هاي بدون آزمون (پذيرش صرفاً با سوابق تحصيلي) مي‌رساند كه ثبت‌نام براي شركت در آزمون مذكور منحصراً بصورت اينترنتي از روز چهارشنبه مورخ 95/02/22 آغاز و تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 95/02/29 پايان مي‌پذيرد. لذا كليه داوطلبان متقاضي ثبت‌نام كه داراي شرايط عمومي و اختصاصي به شرح ذيل مي‌باشند، مي‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام و شركت نمايند.

شرايط ثبت‌نام‌:

علاقمندان به تحصيل در دوره‌هاي كارداني مي‌بايست ضمن اطلاع از شرايط عمومي و اختصاصي، مقررات وظيفه عمومي، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غيرايراني و توضيحات مربوط به سهميه شاهد و ايثارگر (مندرج در دفترچه راهنماي شركت در آزمون كه از روز سه‌شنبه مورخ 95/2/21 در پايگاه اطلاع رساني سازمان قرار خواهد گرفت) در صورتي كه داراي شرايط مذكور باشند  به عنوان داوطلب مقطع كارداني منحصراً در يك رشته امتحاني و متناسب با رشته تحصيلي  و كد رايانه اي چهار رقمي ديپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون) متقاضي ادامه تحصيل شوند.

ثبت‌نام‌ براي‌ شركت‌ در آزمون ‌سال 1395، منحصراً به روش ذيل امكان پذير مي‌باشد:

1- مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني: (www.sanjesh.org).  2- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام از پايگاه اطلاع رساني سازمان. 3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام. 4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام منحصراً بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال مي‌باشد با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان و پرداخت مبلغ 180.000 (يكصد و هشتاد هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.

تذكر: چنانچه داوطلبي علاقمند به شركت در گزينش رشته هاي تحصيلي موسسات آموزش عالي غير دولتي– غيرانتفاعي مي باشد لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام نسبت به پرداخت مبلغ 46.000 (چهل و شش هزار) ريال ديگر نيز براي دوره هاي مذكور اقدام نمايد.

دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتي:

به داوطلبان توصيه مي شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام ،ابتدا فرم پيش نويس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكميل نموده و سپس بر اساس فرم پيش نويس با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور اطلاعات لازم را براساس بندهاي برنامه نرم افزاري ثبت نام وارد نمايند. راهنماي جامع نحوه تكميل فرم در برنامه نرم افزاري ثبت نام اينترنتي موجود است و داوطلبان براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانند به اين راهنما مراجعه نمايند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمايند. بديهي است در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذيرفته شدن در آزمون، قبولي وي (كان لم يكن) تلقي شده و از ادامه تحصيل داوطلب جلوگيري خواهد شد.

تذكر مهم: 1-آن دسته از داوطلباني كه در زمان ثبت‌نام، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دريافت مدرك ديپلم نشده‌اند، ضرورت دارد در زمان پرينت كارت شركت در آزمون (از روز سه شنبه مورخ 95/5/19 لغايت روز پنجشنبه مورخ 95/5/21) با مراجعه به قسمت ويرايش اطلاعات كارت نسبت به درج و يا ويرايش معدل ديپلم اقدام نمايند.

2- چنانچه داوطلبي در مرحله ثبت نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نمايد و يا در ارسال عكس خود مرتكب اشتباه شود (اعم از اينكه سهواً و يا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقي و برابر مقررات با وي رفتار خواهد شد.

زمان توزيع كارت اينترنتي و محل آزمون:

براساس برنامه زماني پيش‌بيني شده آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي سال 1395 در روز جمعه مورخ 95/5/22 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ 19/5/95 لغايت روز پنجشنبه مورخ 95/5/21 با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون و راهنماي شركت در آزمون اقدام نمايند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 30 تقاضانامه تعيين مي‌گردد. لذا مقتضي است داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنماي ثبت‌نام و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمايند.

تذكر مهم:

 به اطلاع كليه داوطلبان مي‌رساند از تعداد 42 رشته امتحاني در آزمون دوره هاي كارداني نظام جديد دانشگاه فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي سال 1394 به شرح جدول زير، پذيرش 11 رشته امتحاني از طريق آزمون و پذيرش در 31 رشته امتحاني صرفاً با سوابق تحصيلي (معدل كل ديپلم) مي‌باشد:

كدرشته امتحاني
نام رشته امتحاني
نوع پذيرش
11
الكترونيك
با سوابق تحصيلي
15
ساخت و توليد
با سوابق تحصيلي
16
نقشه كشي عمومي – نقشه كشي و طراحي صنعتي
با سوابق تحصيلي
18
صنايع فلزي
با سوابق تحصيلي
20
صنايع چوب و كاغذ
با سوابق تحصيلي
21
چاپ
با سوابق تحصيلي
22
ساختمان
با سوابق تحصيلي
25
صنايع شيميايي
با سوابق تحصيلي
26
صنايع نساجي
با سوابق تحصيلي
27
متالورژي
با سوابق تحصيلي
28
سراميك
با سوابق تحصيلي
29
معدن
با سوابق تحصيلي
30
ناوبري
با سوابق تحصيلي
31
الكترونيك و مخابرات دريايي
با سوابق تحصيلي
32
مكانيك موتورهاي دريايي
با سوابق تحصيلي
34
امور اداري
با سوابق تحصيلي
35
كودكياري
با سوابق تحصيلي
37
طراحي و دوخت
با سوابق تحصيلي
40
هنرهاي تجسمي - نقاشي
با سوابق تحصيلي
41
فرش دستباف
با سوابق تحصيلي
42
قلم زني
با سوابق تحصيلي
43
امور دامي
با سوابق تحصيلي
44
گاوداري صنعتي
با سوابق تحصيلي
45
مرغداري صنعتي
با سوابق تحصيلي
46
تكثير و پرورش آبزيان
با سوابق تحصيلي
47
پرورش زنبور عسل
با سوابق تحصيلي
48
امور زراعي و باغي
با سوابق تحصيلي
49
گل و گياهان زينتي
با سوابق تحصيلي
50
ماشينهاي كشاورزي
با سوابق تحصيلي
52
موسيقي
با سوابق تحصيلي
53
هتلداري
با سوابق تحصيلي
 
 
كدرشته امتحاني
نام رشته امتحاني
نوع پذيرش
12
الكتروتكنيك
با آزمون
14
كامپيوتر 
با آزمون
17
مكانيك خودرو
با آزمون
19
تاسيسات
با آزمون
23
نقشه كشي معماري
با آزمون
24
نقشه برداري
با آزمون
33
حسابداري بازرگاني
با آزمون
36
مديريت خانواده
با آزمون
38
تربيت بدني
با آزمون
39
گرافيك
با آزمون
51
صنايع غذايي
با آزمون

 

توصيه‌هاي‌ مهم‌:

1- داوطلبان براي اطلاع از مقررات وظيفه عمومي، شرايط و ضوابط استفاده از سهميه شاهد و ايثارگر و همچنين شرايط و ضوابط اتباع خارجي به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و دفترچه راهنماي ثبت‌نام مراجعه نمايند.

2- به داوطلبان توصيه مي‌شود در انتخاب كدرشته امتحاني و همچنين شهرستان محل حوزه امتحاني خود دقت لازم را مبذول فرمايند. لذا پس از دريافت كد پيگيري 16 رقمي، در اين خصوص به درخواست‌هاي داوطلبان مبني بر اصلاح موارد فوق ترتيب اثر داده نخواهد شد.

3- توصيه‌ مي‌شود داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كد پيگيري يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداري نمايند.

4- هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي عمومي ‌اعلام ‌خواهد شد.

5- در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي: 42163-021 با روابط عمومي ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمايند و يا از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي (غيرحضوري) سازمان اقدام نمايند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار