تابناک: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر ۲۰ استان کشور درگیر سیلاب هستند که با آماده‌باش به‌موقع دستگاه‌ها، خسارت‌ها کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۱۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ 15 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی اکبرپور درباره حوادث سیلاب در اقصا نقاط کشور، اظهار داشت: از روز دوشنبه هفته گذشته اخطاریه‌های مختلفی از سوی هواشناسی برای سیلاب در استان‌ها اعلام شد.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی به کشور، 20 استان اخطاریه وقوع سیلاب دریافت کردند و تمامی دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل در این استان‌ها قرار گرفتند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: بلافاصله از سوی دستگاه‌ها امدادی، خدماتی و درمانی اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیل انجام شد.

اکبرپور با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر در استان‌ها زیاد و بی‌سابقه بوده است، گفت: در دهلران طی 8 ساعت، 181 میلی‌متر بارش داشته‌ایم و در دیگر استان‌ها نیز میزان بارش‌های باران بسیار زیاد بوده است.

وی با اشاره به حجم بارندگی‌ها، اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در 20 استان کشور، تاکنون حداقل تلفات جانی را داشته‌ایم و 2 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، ادامه داد: یک نفر در ایلام و یک نفر نیز در لرستان بر اثر رعدوبرق جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته اکبرپور میزان بارش باران در حدی است که آب پشت سدها سرریز شده و باید قدردان این رحمت الهی باشیم و نقش اطلاع‌رسانی به‌موقع موجب کاهش آمار حوادث شده است.

وی گفت: در استان‌های حادثه‌دیده نیز دام‌ها در روستاها خسارت چندانی ندیده‌اند، البته بعضی از منازل تخریب شده‌اند که پس از امدادرسانی، میزان حجم خسارت سیلاب توسط دستگاه‌های مختلف ارزیابی و اعلام می‌شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در باره اسکان اضطراری در استان‌های سیل‌زده نیز اظهار داشت: فقط در استان خوزستان، بخشی از مردم به‌علت سرریز شدن رودخانه دز در اسکان اضطراری هستند.

اکبرپور تأکید کرد: از فردا شب سامانه جدید بارش‌ها از شمال‌شرق وارد کشور می‌شود و بعضی از استان‌ها نیز درگیر سیلاب می‌شوند که هشدارهای لازم نیز در این خصوص اعلام شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر با اعلام به‌موقع سازمان هواشناسی، دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل قرار دارند و با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار