تابناک: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی در این مراسم گفت: ارائه خدمات اورژانس نقش مهمی در پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر حوادث دارد و مشارکت مردم و توجه بیشتر خیّران به حوزه سلامت به ویژه در مناطق کمتر برخوردار استان امری ضروری است.
کد خبر: ۲۰۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 09 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، همزمان با روز جهانی سلامت، طی مراسمی عملیات اجرائی مرکز فوریت های پزشکی روستای جفتان شهرستان تفرش با حضور فرماندار، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی در این مراسم گفت: ارائه خدمات اورژانس نقش مهمی در پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر حوادث دارد و مشارکت مردم و توجه بیشتر خیّران به حوزه سلامت به ویژه در مناطق کمتر برخوردار استان امری ضروری است.

دکتر فرزین حشنودی افزود: هدف از افتتاح پایگاه اورژانس روستای جفتان، بالا بردن سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به بیماران نیازمند و مصدومین ناشی از حوادث می باشد و شهرستان تفرش بدلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی بین شهرهای اراک، ساوه و قم و با توجه به اهمیت ارتباطات جاده ای و ترابری با همسایگان خود از اهمیت استراتژیک خاصی برخوردار است و افزودن پایگاه های امدادی اورژانس 115 می تواند کمک شایانی به مردم منطقه در جهت ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی داشته باشد.

وی اظهار داشت: زمین این مرکز به مساحت 200 مترمربع توسط اهالی روستا اهدا شده و ساختمان آن با زیر بنا 120 مترمربع با اعتبار یک هزار و دویست میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخته می شود و نیروهای امدادی که در این پایگاه مشغول به کار خواهند شد با همکاری معاونت توسعه و مدیریت منابع و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تامین خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت : سلامت، بهداشت و حفظ جان مردم از اولویت ها و ماموریت های مهم کارگزاران است و از بدو انقلاب اسلامی تاکنون طرح ها و اقدامات زیادی در تقویت زیرساخت ها و امکانات سلامت نظیر خانه بهداشت روستایی، طرح پزشک خانواده و مرکز فوریت های پزشکی انجام شده است.

علی میرزایی افزود: سلامت مقوله ای چند بعدی است که باید در حوزه پیشگیری، حفظ و ارتقای بهداشت و درمان دنبال شود و برنامه های منظم پیگیرانه برای این اهداف در جمعیت روستایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار داشت: مرکز فوریت های پزشکی حلقه مهمی از زنجیره خدمات سلامت است و ایجاد این مرکز در روستای جفتان با توجه به فاصله زیاد از مراکز خدمات درمانی شهری، درصد بالای تصادف ها و ضرورت امداد رسانی به موقع به مجروحان بسیار حیاتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار