تابناک: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: تعداد کشته های حوادث رانندگی ایام نوروز امسال در این استان (25 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه جاری) نسبت به مدت مشابه قبل 16 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۰۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶ 03 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی سرهنگ ایرج کهریزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت 28 نفر بر اثر حوادث رانندگی برون شهری جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: 45 درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت ایام نوروز امسال این استان به دلیل خستگی و خواب آلودگی، 41 درصد به دلیل واژگونی و 14 درصد حوادث دیگر به دلیل برخورد خودروها، خودرو با موتورسیکلت، خودرو با عابر و موتورسیکلت با عابر بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این آمارها بیانگر آن است که بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی و کشته شدگان این حوادث بر اثر خطای انسانی رخ داده که فرهنگ سازی در این راستا بیش از پیش ضروری است.

وی گفت: در ایام نوروز امسال این استان در مجموع 462 حادثه رانندگی با خسارت بالای 50 میلیون ریال در محورهای برون شهری این استان به وقوع پیوست که بر اثر این حوادث 537 نفر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: یکی از علل مهم وقوع حوادث رانندگی در ایام نوروز امسال توجه نکردن رانندگان به مدیریت سفر بود.

سرهنگ کهریزی اظهار کرد: رانندگی امری مهم و سخت است که متاسفانه بیشتر رانندگان به این مهم توجه نمی کنند و به طور معمول و به ویژه در ایام نوروز پس از انجام مشغله های فراوان، خستگی و بدون استراحت اقدام به سفر می کنند و راندن را امری سهل و راحت می دانند اما پس از مدتی کوتاه دچار حادثه می شوند.

وی تاکید کرد: اگر رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی با دقت توجه کنند و با حوصله و دقت کافی برانند حوادث رانندگی اتفاق نمی افتد.

طرح ترافیکی ایام نوروز پلیس راه استان مرکزی از 25 اسفندماه سال 94 آغاز و تا پایان وقت 14 فروردین ماه جاری ادامه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار