تابناک: مرحوم کاظمی آشتیانی رئیس فقید پژوهشکده رویان امروز در حالی از سوی رهبر انقلاب با عنوان شهید مورد خطاب قرار گرفت که پیش از این سکته قلبی را دلیل فوت ایشان می دانستند.
کد خبر: ۲۰۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 20 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان آغاز سال جدید خود در بارگاه ملکوتی امام هشتم علیه السلام برای اولین بار پس از 10 سال، از مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس فقید پژوهشکده رویان با عنوان "شهید" نام بردند.

پیش از این اعلام شده بود که مرحوم کاظمی آشتیانی به علت سکته قلبی درگذشته است اما منابع آگاه می گویند این نابغه فناوری سلول های بنیادی توسط موساد "ترور بیولوژیک" شده است.

گفته می شود در سال ۱۳۸۳ نام دکتر سعید کاظمی آشتیانی ‌به‌ عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان خاورمیانه که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود در فهرست ترور موساد قرار گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی رئیس فقید پژوهشکده رویان را با عنوان

تروریست‌های موساد برنامه ترور دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی را مشابه ترور یاسر عرفات که سیستم دفاعی بدن وی را از طریق مسمومیت نامحسوس از کار انداختند، اجرا کردند به این ترتیب که با ایجاد مسمومیت نامحسوس از طریق مواد شیمیایی با پایه آمفی‌تامین‌ها، دکتر کاظمی‌آشتیانی را دچار ایست قلبی و  تنفسی کردند.

سعید کاظمی آشتیانی(زاده ۱ فروردین ۱۳۴۰ - درگذشته ۱۴ دی ۱۳۸۴)، رئیس سابق پژوهشکده رویان و جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پژشکی ایران، دارای درجه دکترای تخصصی جنین شناسی از دانشگاه تربیت مدرس بود که پس از تشکیل پژوهشکده رویان، در رشد طب تولید مثل، فناوری سلول‌های بنیادی و همانند سازی در کشور نقش بسزایی داشت. کاظمی آشیانی در طول عمر کوتاه خود در زمینه علمی و مدیریتی موفقیت‌های فراوان و شگفت آوری را برای خود و کشور موجب شد.

از سال 84 تاکنون هیچ مقامی رسما به این مساله و شهادت دکتر کاظمی آشتیانی اشاره نکرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار