بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«آخرین وضعیت صدور حکم ۱۰ متهم پرونده ارزی»؛ «تصمیم عجیب صداوسیما درباره پخش المپیک» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 14 March 2016
جریمه سنگین برای هفت سینهای غیرقانونی!

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای سوداگری حیات وحش را با آیین‌های سنتی ما در هم آمیخته‌اند و در ایام پایانی سال برای تکمیل سفره هفت سین به دنبال بهره برداری از حیات وحش هستند اینها بر اساس قانون شکار و صید جرم است.بازگیر اظهار داشت: از جنبه عمومی دادستان پرونده می‌تواند اعمال نظر کند و حسب مورد و فعلی که انجام گرفته جریمه‌‌های مورد نظر را اعمال کند، در جنبه خصوصی بر اساس مصوبه شورایعالی محیط زیست ضرر و زیان دیده شده برای هرگونه بستگی به نوع و تعداد فرق می‌کند به عنوان مثال برای هر عدد مار آبی حدود 200 هزار تومان، برای لاک پشت‌ها نیز همین مبلغ و برای سمندر بیش از 300 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.وی تصریح کرد: خرید، فروش، نگهداری، عرضه، شکار و صید حیات وحش بر اساس قانون شکار و صید جرم است و قانونگذار برای این جرم از دو جنبه عمومی و خصوصی مجازات‌هایی را در نظر گرفته است.این خبر در فارس منتشر شده است.

رشوه بلاتر به پلاتینی فقط یک مورد نیست!

 نشریه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ در گزارشی عنوان کرد سپ بلاتر غیر از آنچه 5 سال قبل به میشل پلاتینی، رئیس یوفا پرداخت کرد و همین عاملی برای محرومیت وی و رئیس اتحادیه فوتبال اروپا شد، رقم یا ارقام دیگری نیز به مدیر فرانسوی غیرقانونی داده است.مطابق این گزارش هم اکنون دادستانی شهر برن سوئیس،‌در حال بررسی دقیق رقمی میلیونی در ارتباط با آنچه مطرح شده است.مبلغی که گویا بلاتر از طرف فیفا به پلاتینی در سال‌‌های 1998 تا 2002 داده است.در شرایط کنونی این دو چهره با محرومیت 6 ساله مواجه هستند. زیرا بلاتر در سال 2011 مبلغ 2 میلیون دلار وجه نقد به عنوان رشوه به همتای فرانسوی پرداخت.این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شده است.

اعتصاب بیش از 600 کارگر شرکت هپکو

کارگران شرکت هپکو که سه ماه است حقوق و عیدی پایان سال خویش را دریافت نکرده اند، می گویند: برخی از مدیران شرکت هپکو حقوقی بیش از سه میلیون تومان را دریافت می کنند و ما که حقوقمان بیش از یک میلیون تومان هم نیست الان سه ماه است حقوقی از شرکت دریافت نکرده ایم.این کارگران می افزایند: مدیر و رئیس کارخانه از پرداخت اضافه حقوق کارگران نیز خودداری می کنند و آن را به سال جاری موکول کرده اند. برخی از این کارگران با داشتن پلاکاردی مبنی بر " مطیع امر رهبریم و برای سازندگی تا آخر ایستاده ایم" خواستار رسیدگی بیشتر به قشر کارگری و پرداخت به موقع حقوق آنها شدند.تعدادی از این کارگران با اشاره به اینکه سوء مدیریت باعث ایجاد این اختلال ها در شرکت هپکو شده است، بیان می کنند: دیدگاه مدیر کارخانه نسبت به کارگران بسیار دیدگاه بدی است و ایشان همیشه از بالا به کارگران نگاه می کند و حتی از ورود آنها به داخل اتاقش هم جلوگیری می کند.این گزارش در سایت افکارخبر منتشر شده است.

گشتِ امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در جامعه همه سوار بر یک­ کشتی هستند، اگر کسی کشتی را سوراخ کند همه غرق می‌شوند پس این کشتی حق همه است و باید از این حق دفاع کرد و آن را به اجرا در آورد.وی عنوان کرد: بعضی می­‌گویند امر به معروف نهی از نهی منکر اگر اجرا شود باعث درگیری می‌شود؛ کدام درگیری؟ در مرحله اول با نهایت ادب و متانت امر به معروف را می‌توان اجرا کرد. اگر این مرحله جواب نداد مرحله بعدی برخورد شدیدتر و اگر کار به درگیری انجامید قانون وجود دارد و این مباحث را حل و فصل می‌کند.وی بیان کرد: باید گشت امر به معروف­ و نهی از منکر در جامعه تشکیل شود اگر وزات خانه تشکیل شود جای تعجبی نیست. باید در همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش مباحث امر به معروف و نهی از منکر بیان شود تا بچه‌ها با این موضوعات آشنا باشند تا بتوانند با آن خو بگیرند.این خبر در ایسنا منتشر شده است.

واکنش مولاوردی به برخی حاشیه سازی ها

مولاوردی درباره اینکه برخی رسانه‌ها با طرح این ادعا که معاون رییس جمهور در گزارش‌های خود سیاه نمایی داشته و دارد و بر همین اساس این سوال را مطرح کرده‌اند که «خانم مولاوردی! در کمیسیون مقام زن از استان سیستان و بلوچستان می‌گویید یا از حقوق خانواده شهدای مکه و منا؟»، در پاسخ به این سوال و اینکه کدام موضوعات را در صورت حضور مطرح می‌کرد گفت: اولا متاسفم برای چنین طرز تفکر و دیدگاهی که همواره حقیقت را فدای مصالح سیاسی و جناحی می‌کند چرا که توضیح کاملی در اطلاعيه روابط عمومي معاونت امور زنان و خانواده در ارتباط با مطلب نقل شده از من در ارتباط با «استان سیستان و بلوچستان»  در حاشیه دیدار با خانم آمنه وهاب‌زاده از جانبازان جنگ تحمیلی در ایام دهه فجر ارائه شده است. معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده افزود: در ثانی اگر به نیویورک می‌رفتم در کمیسیون مقام زن صرفا در چارچوب دستور اصلی اجلاس سخنرانی می‌کردم.  او ادامه داد: دستور کار اصلی این نشست هم امسال به موضوع «توانمندسازی زنان و پیوند آن با توسعه پایدار» اختصاص خواهد داشت و موضوع مورد بازبینی آن نیز «حذف و جلوگیری از کلیه اشکال خشونت علیه زنان و دختران» خواهد بود. مولاوردی در خاتمه گفت: نمایندگان هر کشور هم ۳ تا ۵ دقیقه فرصت خواهند داشت که صرفا در ارتباط با دستور کار اصلی اجلاس سخنرانی کنند بنابراین اگر به این اجلاس می‌رفتم همانند نمایندگان سایر کشورهای حاضر در اجلاس به دستور کار اصلی اجلاس می‌پرداختم.این خبر در سایت رویداد 24 منتشر شده است.

آخرین وضعیت صدور حکم ۱۰ متهم پرونده ارزی

وکیل تعدادی از متهمان پرونده ارزی می‌گوید شنیده‌ها حکایت از این دارد که حکم این پرونده صادر شده و قاضی صلواتی نیز پیشتر گفته بود حکم آماده است اما هنوز هیچ حکمی به ما ابلاغ نکردند.مازیار طاطایی وکیل مدافع چند تن از متهمان این پرونده در پاسخ به این سئوال که آیا حکم این پرونده صادر و ابلاغ شده است یا خیر اظهار کرد: تا کنون هیچ حکمی به ما ابلاغ نشده است و از مفاد حکم هم اطلاعی ندارم.این وکیل دادگستری افزود: شنیده‌ها حکایت از این دارد که حکم صادر شده و قاضی صلواتی نیز قبلا گفته بود حکم را آماده کرده اما تا این لحظه حکمی به ما ابلاغ نشده است.طاطایی که وکالت متهم ردیف اول این پرونده را نیز بر عهده دارد افزود: به رغم اینکه سخنگوی قوه‌قضائیه در مصاحبه‌های خود به کرّات اعلام کرده که اعمال ماده 242 قانون جدید آئین‌ دادرسی کیفری نسبت به همه متهمان الزام‌آور است، متاسفانه قاضی به این موضوع توجهی ندارد.این خبر در تسنیم منتشر شده است.

واکنش دولت به نامه فرزندان موسوی

وزیر بهداشت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را معاینه کرد و از وضعیت سلامت آنها مطلع شد. یک روز قبل از آن، دختران آنها با انتشار نامه‌ای نسبت به سلامت پدر و مادرشان ابراز نگرانی کرده بود. با نظارت دکتر هاشمی آنها در یک مرکز درمانی معاینه شدند و به گفته ی پزشکان، آنها بیماری خاصی ندارند. در میان پزشکان، فوق تخصص گوارش نیز حضور داشته است. روز قبل از آن، کوکب، زهرا و نرگس موسوی در نامه‌ای نسبت به وضعیت سلامتی پدر و مادر خود که در حصر خانگی هستند ابراز نگرانی کرده و خواستار رسیدگی به آنها شده بودند. وضعیت درمانی و سلامتی موسوی و رهنورد تحت نظر وزیر بهداشت قرار دارد و خبرنگار انصاف نیوز مطلع شده که او با توجه به معاینه‌ی انجام شده، گفته است که جای هیچ نگرانی وجود ندارد. سال گذشته وزیر بهداشت در زمان بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفته بود: «من از طرف جناب آقای روحانی مسوولیت دارم که به طور مداوم وضعیت سلامت آقایان کروبی، موسوی و خانوم رهنورد را به خدمت ایشان گزارش کنم و به ایشان اطمینان بدهم که همه‌ی کارهای لازم درباره‌ی اوضاع جسمی و پزشکی شان به خوبی انجام می شود». پایگاه خبری انصاف نیوز این خبر را منتشر کرده است.

مردم با توسری روسری نمی‌گذارند

حجت الاسلام ناصر نقویان شنبه شب در مسجد امام صفائیه یزد با اشاره به برخی اتفاقات در حوزه سیاست و دین جامعه با طرح این سوال که چرا جهان از داعش متنفر است و مگر نه اینکه این ها در حال جهاد هستند و به احکام عمل می کنند، گفت: داعش اخلاق ندارد. وی افزود: امام زمان ظهور می کند با رفتار اخلاقی نه با شمشیر داعش. نقویان تاکید کرد: روز ظهور، روز درخشش اخلاق است نه روز شمشیر داعش. نقویان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حجاب گفت که با توسری نمی توان روسری به سر افراد کرد، بلکه باید توی سر درست شود تا روسری، سر شود! حجت الاسلان نقویان درباره وضعیت اجتماعی یزد هم گفت که وضعیت طلاق در یزد رو به افزایش است و "یزد در حال آلوده شدن است." خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

پشت پرده کاندیدا نشدن محمد دادکان

محمد دادکان به رغم وعده ای که داده بود ، کاندیدای انتخابات فوتبال نشد. محمد دادکان که گفته بود برای انتخابات فدراسیون فوتبال پیش قدم می شود چون از طرف رئیس جمهور برایش پیغام فرستاده اند ، بگویید آن «چغر» بیاید ، بعد از کمی سبک و سنگین کردن شرایط انتخابات تصمیم گرفت حتی کاندیدا هم نشود. او که بعد از جدایی اش از فوتبال و اتفاقات رخ داده در یک دهه گذشته این رشته ورزشی به شدت در میان عامه مردم فوتبالدوست محبوب شده است ، برای آمدن به انتخابات لابی وسیعی داشت و با خیلی از دوستان مختلفش سخن گفت. دادکان اما به همه گفته بود به مسابقه ای که انتهایش شکست باشد ، ورود نمی کند. او گفته بود در صورتی وارد این بازی می شود که بداند اقلا50 رای از 75 رای مجمع به سبدش ریخته می شود. اینگونه او وارد بازی انتخاباتی نشد و تصمیم گرفت دور از فوتبال باشد. خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

ادامه خوش بینی اصلاح طلبان به دور دوم انتخابات

پس از آنکه در روزهای گذشته شخصیت‌های مختلف اصلاح‌طلب از خوش بینی به دور دوم انتخابات سخن گفتند و حتی حسین مرعشی برای پیروزی در این دور سقف هم تعیین کرد و از حضور 45 نماینده اصلاح طلب از دور دوم انتخابات سخن گفت حالا عبدالله نوری هم از خوش بینی اش به دور دوم انتخابات می‌گوید. عبدالله نوری در پاسخ به سؤالی در خصوص نتایج انتخابات اخیر با بیان اینکه نظر مردم‌‌ همان بود که در انتخابات مشخص شد، اظهار داشت: مردم به این لیست رأی دادند، البته امیدواریم که این ترکیب کارایی خوبی هم داشته باشد. وزیر کشور دولت اصلاحات در خصوص پیش‌بینی‌اش از چگونگی فعالیت‌های مجلس دهم، گفت: فکر می‌کنم مجلس دهم، مجلس معتدل‌تر و همراه‌تر با سیاست‌های دولت باشد. طبیعتا مجلس آینده مجلسی متکثر خواهد بود و حالا در دور دوم انتخابات مشخص‌تر شده و بهتر می‌توان در این خصوص نظر داد. نوری در خصوص پیش بینی‌اش در خصوص نتایج انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، گفت: اصلاح‌طلبان خوشبین هستند که افراد مورد تأیید لیست امید، نهایتا پیروز غالب دور دوم انتخابات باشند و ان‌شاءالله با پیروزی آنها، اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، تعداد قابل توجهی از افراد را در مجلس داشته باشند. خبرگزاری ایلنا این گفت و گو را منتشر کرده است.

دولت توقعاتش بیشتر از 3 دولت‌ قبلی است

محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص اختلافات این سازمان با دولت گفت: به نظرم کسری بودجه سازمان دو دلیل عمده دارد؛ یکی نگاه دولت نسبت به رسانه ملی است بدین معنی که معمولا دولت‌ها گمان می‌کنند رسانه ملی یک مجموعه جدا و مستقل از آنهاست که نیازهای دولت‌ها را به شکل واقعی و مطلوب برآورده نمی‌کند، البته این نگرش و مواجهه دولت با رسانه ملی، همواره افت و خیزهایی داشته و به یک شکل واحد نبوده است. در مدت بیش از 20 سالی که در سازمان صدا و سیما مشغول هستم، چهار رییس جمهور را درک و تجربه کردم و در واقع با چهار نوع دولت سرو کار داشتم، اما به نظرم دولت فعلی، هم توقعاتش از صدا و سیما نسبت به دولت‌های قبلی بیشتر است و هم نگاهش به بودجه سازمان، انقباضی و محدود‌تر از دولت های قبلی است. ازهمان روزهای اولی که مسئولیت سازمان را به عهده گرفتم، سعی کردم به دلیل مصالح نظام با دولت همراهی و کمک کنیم که وظایفش را به درستی انجام دهد. رسانه ملی در این زمینه تلاش بسیار زیادی کرد و موفقیت های خوبی هم کسب نمود، حتی در دوره جدید تلاش شد تا حجم بالایی از برنامه های زنده برای بازتاب عملکرد دولت طراحی و اختصاص یابد و حتی برای کسانی مثل سخنگوی دولت، تریبون زنده هم فراهم شد که اینها در گذشته سابقه نداشته است. مثلا اگر آمار سال 94 را با سال‌های قبل از آن مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که در این دوره، سازمان امکان و فرصت تریبون به رییس جمهور و اعضای هیات دولت را بیشتر داده است ولی مشاهده می‌شود هر چقدر که رسانه ملی‌، زمان و تریبون بیشتری در اختیار دولت قرار می‌دهد برخی از اعضای هیات دولت توقعات بیشتری از رسانه ملی را مطرح می‌کنند و بعضا به گونه‌ای رفتار می‌شود که گویی بودجه صدا و سیما در گِرو آن‌هاست که خب این روش درستی نیست و فشار زیادی را به صداوسیما وارد کرده است. دلیل دوم به خاطر کمک‌هایی بود که از سوی دولت قبل به صداوسیما می شد که در بودجه صدا و سیما منظور نمی شد، لذا هیچ وقت آمار و رقم بودجه صدا و سیما به شکل واقعی نبود. مثلا قبل از سال 92 مخارج سازمان دو هزار و هفتصد میلیارد تومان بود که سازمان حدود دو هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه کرد در حالی که بودجه مصوب صدا و سیما شامل کمک دولت و درآمد های سازمان حدود 1800 میلیارد تومان بود، این هم یکی از مشکلات سازمان بود. دولت فعلی هم قول داد که برای سال آینده، بودجه صدا و سیما را واقعی ببیند که متاسفانه این کار را نکرد. این دو دلیل عمده است که موجب فشار مالی بر سازمان صدا و سیما شد.خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

استقبال از رسیدن دولتی‌ها به حقیقت

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مواضع دوگانه دولت در خصوص برجام، اظهار داشت: این صحبت‌ها در ظاهر یک نوع تناقض‌گویی است اما در حقیقت این‌گونه نیست چرا که به واقعیت رسیده‌اند.وی افزود: مسئولان دولتی در این‌باره اشتباه کردند و وقتی متوجه اشتباه خود شدند اکنون واقعیت را می‌گویند، این را باید به فال نیک گرفت.نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: دولت ابتدا فکر می‌کرد همه مسائل و مشکلات با برجام درست می‌شود و وعده می‌داد که ما در همان زمان اعتراض کردیم که اینگونه نیست و برجام و مناسبت‌های خارجی و اقتصادی تنها بخشی از مشکلات را حل می‌کند ولی بخش اعظم آن داخلی، نهادی، ساختاری و سیاستی است که باید حل شود تا مشکلات با سرعت بیشتری حل شود.توکلی در خاتمه عنوان کرد: اکنون که دولت به این حرف رسیده و متوجه شده که اشتباه کرده است باید از آن استقبال کرد. این گفت و گو را فارس متشر کرده است.

تصمیم عجیب صداوسیما درباره پخش المپیک

در روزهایی که اهالی ورزش معتقدند فضای کشور خیلی المپیکی نیست و صداوسیما باید در این راستا با ساخت برنامه‌های مختلف به بهبود این وضع کمک کند، از این سازمان خبری رسید که نه‌تنها اهالی ورزش،‌ بلکه مردم را هم نگران می‌کند.: مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه صداوسیما از احتمال پخش نشدن رقابت‌های المپیک به دلیل محدودیت‌های مالی خبر داده است که اتفاقی نادر در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. از آن سو وزارت ورزش اعتقاد دارد چنین اتفاقی امکان‌پذیر نیست و تنها متضرر آن، خود صداوسیما خواهد بود.این گزارش را روزنامه شهروند منتشر کرده است.

خط ما خط افشای کسانی است که با کفار می‌سازند اما با ولایت نه

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این مراسم، گفت: اگر دفاع مقدس نبود و جانبازان و ایثارگران سلامتی خود را نثار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نمی‌کردند ما اکنون اقتدار موشکی نیز نداشتیم و توانی برای دفاع از حرم حضرت زینب وجود نداشت. حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: خط ما خط مقابله با نفاق و نفوذی‌هاست، خط افشای سکولارهاست، افشای کسانی که با کفار می‌سازند اما با ولایت نه، ما زیر پرچم ولایت فقیه قرار داریم و با سکولار سر سازش نخواهیم داشت و براین اساس بیگانگان را نیز به زباله‌دان تاریخ می‌اندازیم. گزارش این اظهارات را انتخاب منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار