در کمیته حمایت از بیماران خاص استان مرکزی
تابناک: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: در جریان نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، بخش دیالیز این مرکز درمانی مادر تخصصی تخریب شد که با مشارکت بخش خصوصی و انجمن ام اس 33 تخت دیالیز دایر شده و به بیماران خدمات رسانی دارد.
کد خبر: ۱۹۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 09 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسین سرمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در نشست کمیته حمایت از بیماران خاص استان مرکزی گفت: یکی از گام های اساسی در برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بیماریهای صعب العلاج است که اقداماتی نیز در خصوص حمایت های دارویی و زیرساخت های درمانی از این قشر صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جریان نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، بخش دیالیز این مرکز درمانی مادر تخصصی تخریب شد که با مشارکت بخش خصوصی و انجمن ام اس 33 تخت دیالیز دایر شده و به بیماران خدمات رسانی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی همراهی حوزه درمان تامین اجتماعی در خصوص خدمات دیالیز و راه اندازی یک بخش با پنج تخت دیالیز را از دیگر خدمات انجام شده عنوان کرد.

دکتر سرمدیان ابراز امیدواری کرد با تسریع در ساخت و تجهیز بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، امکانات مناسب درمانی برای بیماران دیالیزی بیش از پیش فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ایت الله خوانساری به عنوان قطب درمان سرطان در غرب کشور فعالیت دارد و درحال حاضر با پشت نوبتی برای دریافت خدمات مواجه است، پیگیری ساخت و تلاش برای تکمیل هر چه سریعتر طرح توسعه این بیمارستان با 64 تختخواب در دستور کار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 24 تخت شیمی درمانی سرپایی در بیمارستان ایت الله خوانساری راه اندازی شده و تجهیز شش تخت درمانی برای کودکان سرطانی در بیمارستان امیرکبیر نیز در دست انجام است.

معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: راهبری مسایل درمانی بیماران خاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تشکل های سلامت باید در خصوص تصدی امور این بیماران در کنار بخش دولتی یاریگرباشند.

زهرا کسائی پور افزود: طرح کشوری داروهای بیماران خاص در کشور کلید خورده و استان اصفهان به عنوان الگوی این طرح انتخاب شده که امید است به زودی با جمع بندی برنامه ها ، تعمیم آن به کل استان ها آغاز شود.

وی گفت: راه اندازی بخش شیمی درمانی بیمارستان مدرس ساوه با شش تخت درمانی یکی از اقدامات موثر بود که توانست در ساماندهی امور درمانی بیماران ساوجی و جلوگیری از سرگردانی انان برای درمان در اراک و سایر استان ها موثر باشد.

در ادامه این نشست نمایندگان تشکل های سرطان ، ام اس، هموفیلی، تالاسمی و کلیوی ضمن ارائه گزارش عملکرد سالانه پیشنهادات و مشکلات خود را عنوان کردند.

بر اساس آمار موجود 381 بیمار همودیالیز، 86 بیمار تالاسمی، 163 بیمار هموفیلی، یک هزار و 400 بیمار ام اس، 347 بیمار پیوند کلیه و 23 بیمار دیالیز صفاقی در این استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار