تابناک: فرماندار اراک گفت: 293 شعبه اخذ رای برای جمع آوری ارای مردم در این شهرستان مستقر می شوند که یک سوم شعبه های استان مرکزی را شامل می شود.
کد خبر: ۱۸۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 18 February 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسین بختیاری روز پنج شنبه در نشست آموزشی توجیهی نمایندگان فرماندار شعب اخذ رای افزود: 262 شعبه در کلانشهر اراک، یک شعبه مخصوص اقلیت ارامنه، 15 شعبه در بخش معصومیه و 14 شعبه در شهر ساروق تعیین و مستقر می شود.

وی خاطر نشان کرد: در هر شعبه حدود 18 نفر از جمله سه نفر ناظر، سه نفر از ماموران نیروی انتظامی، یک نفر از هیات بازرسی، پنج تا هفت نفر عضو شعبه و یک نفر نماینده فرماندار برای اخذ رای حضور دارند.

بختیاری گفت: در هر شعبه از شهرستان اراک در روز رای گیری دو صندوق اخذ رای یکی مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دیگری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مستقر می شود.

وی افزود: حدود 300 نفر از نمایندگان فرماندار و حدود 15 نفر نیز به عنوان نماینده ویژه فرماندار در روز انتخابات وظیفه هماهنگی و ارتباط هرچه بیشتر شعب با فرماندار و هیات اجرایی در سطح شهرستان را بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان اراک یادآور شد: تا کنون سه نشست توجیهی برای اعضای شعب و نمایندگان فرماندار توسط این فرمانداری و نشست توجیهی ناظران توسط هیات نظارت برگزار شده و برگزاری نشست توجیهی برای بازرسان انتخابات به منظور آشنایی هر چه بیشتر با قوانین و مقررات برگزاری انتخاباتی سالم و پرشکوه نیز در دستور کار این فرمانداری قرار دارد.

بختیاری ادامه داد: مجریان انتخابات در روز هفتم اسفند باید به عنوان امین و خادمان مردم ضمن حفظ سلامت انتخابات تمام تلاش خود را برای حفاظت و حراست از آرای مردم به کار گرفته و قانون مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اراک در این نشست گفت: امسال برای کاهش زمان رای گیری 25 شعبه در کنار شعبه های شلوغ و شعبه هایی که آرای آنها بالاتر از یک هزار و 500 رای داشته اند، ایجاد شده است.

حمیدرضا فراهانی افزود: در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین مجلس شورای اسلامی در شهرستان اراک برای بهره گیری از نهایت امکان ها برای اخذ رای مردم از شعب سیار و مستقر در مساجد کاسته و شعب در مدارس افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات افراد متولد قبل از هفتم اسفند ماه سال 1376 می توانند برای شرکت در انتخابات حضور داشته باشند.

در این نشست نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای از نزدیک با قوانین و مقررات اخذ رای و نحوه کنترل صندوق رای، پلمپ و شمارش آرا آشنا شدند.

حوزه انتخابیه شهرستان اراک شامل اراک، خنداب و کمیجان است که دو کرسی انتخابی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار