تابناک: با حكم استاندار مركزي، مدیر کل روابط عمومی استانداری مسئول پيگيري و پاسخگوئي به در خواست هاي قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات منصوب شد.
کد خبر: ۱۸۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 18 February 2016

به گزارش تابناک مرکزی، زمانی قمی استاندار مرکزی با صدور حکمی مصطفی عرب مدیر کل روابط عمومی استانداری را بعنوان مسئول پیگیری و پاسخگوئی به در خواست های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استان منصوب کرد.

در این حکم آمده است :

جناب آقای مصطفی عرب

 مدیر کل  محترم روابط عمومی استانداری

با سلام؛

       نظر به اجرای قانون "انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات"(مصوب هیات وزیران به شماره 51979/84348 مورخ 94/6/30) ، به استناد ماده(7) آیین نامه اجرایی ماده (8) این قانون و با عنایت به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم و با حفظ پست سازمانی به عنوان مسئول پیگیری و پاسخگوئی به درخواست های موضوع این قانون منصوب می گردید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی، نهادهای عمومی و انقلاب اسلامی استان در اجرای دقیق مفاد این قانون بویژه ایجاد و گسترش شفافیت و تقویت روحیه پاسخگوئی مسئولانه دستگاه ها، نظارت کلی بر حسن اجرای این قانون در تمامی بخش ها ، فرهنگ سازی، ارشاد و ارائه نظرات مشورتی و تدوین برنامه های لازم جهت اطلاع رسانی ین قانون بیش از پیش موفق و موید باشید.

مصطفی عرب مدیر کل روابط عمومی استانداری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری، با اشاره  آیین نامه اجرایی ماده (۸) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت:  هر شخص حقیقی و یا حقوقی ایرانی می تواند درخواست خود برای دسترسی به اطلاعات را در برگه (فرم) مخصوصی که به تصویب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات موضوع ماده (۱۸) قانون می رسد، به صورت برخط از طریق درگاه الکترونیک، پیشخوان دولت الکترونیک، پست یا مراجعه حضوری به واحد اطلاع رسانی مؤسسه درخواست شونده تسلیم کند.

وی افزود:  درخواست متقاضی باید حاوی اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی برای اشخاص حقیقی، شناسه ملی برای اشخاص حقوقی، نام نماینده قانونی شخص حقیقی یا حقوقی، کدپستی و حسب مورد یکی از ابزار ارتباطی (شماره تلفن همراه، تلفن ثابت، نشانی رایانامه (ایمیل) داخلی یا کار پوشه ملی ایرانیان) باشد.

 عرب گفت: پاسخ اطلاعات به یکی از روش های به صورت بر خط از طریق رایانامه (ایمیل) داخلی، به صورت بر خط از طریق کار پوشه ملی ایرانیان، به صورت کتبی از طریق پست به نشانی و کدپستی اعلام شده از سوی متقاضی و به صورت کتبی از طریق حضوری و به انتخاب متقاضی ارائه  می شود.

وی افزود: درگاه الکترونیک مؤسسات مشمول قانون، باید راهنمایی لازم برای دسترسی متقاضیان به اطلاعات را در اختیار آنان قرار دهد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری گفت: درخواست سند یا اطلاعاتی که انتشار عمومی یافته باشد و از طریق درگاه الکترونیک مؤسسه در دسترس باشد، قابل پذیرش نیست.

عرب افزود:  اطلاعات عمومی که به متقاضی ارایه می شود، می تواند روی درگاه الکترونیک مؤسسه قرار گیرد.

وی تصریح کرد:  پس از دریافت و بررسی مدارک توسط متصدی دریافت درخواست ها، درصورت کامل بودن کاربرگ یا مدارک احتمالی، متصدی مربوط مکلف است ضمن تحویل رسید به متقاضی، درخواست مزبور را بلافاصله به واحد مرتبط ارسال کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ابراز کرد:  اگر متصدی دریافت درخواست ها، اطلاعات موردنظر را غیرمرتبط با مؤسسه خود بداند، مراتب را در ذیل همان کاربرگ، درج و گواهی می نماید.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خاطر نشان کرد: متقاضی می تواند در صورت عدم کفایت یا ناقص بودن اطلاعات دریافتی، مجدداً درخواست اطلاعات کند. شماره پیگیری درخواست جدید باید حاوی شماره درخواست قبلی نیز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار