تابناک: فرماندار اراک گفت: در ماده 59 قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده که فعالیت کارمندان دولتی به عنوان طرفدارن در وقت اداری و یا هنگام وقت اداری بدون مرخصی جرم و با متخلفان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۸۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 16 February 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین بختیاری ظهر امروز در نشست توجیهی تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بااشاره به ویژگی‌های قانونی تبلیغات انتخابات اظهار داشت: در انتخابات این دوره نامزدها باید 10 ستاد انتخاباتی با شرایط قانونی در سطح شهر ایجاد کنند و 5 ستاد به مردان و 5 ستاد را به زنان اختصاص دهند.

وی افزود: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید به غیر ازستادهای 10 گانه، ستاد دیگری با عنوان ستاد مردمی ایجاد کنند اما این اجازه به آنها داده می‌شود که از بین 10 ستاد، تعدادی را به عنوان ستاد مردمی دایر کنند.

فرماندار اراک تصریح کرد: معرفی محل ستاد و نام مسئول ستاد از سوی نامزدها به فرمانداری اراک از شرایط قانونی ایجاد ستاد انتخاباتی است اما در صورتی که این شرایط قانونی رعایت نشود تخلف انتخاباتی محسوب و با متخلفان برخورد می‌شود.

بختیاری با اشاره به زمان شروع تبلیغات گفت: زمان تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا 6 اسفند است و نامزدهای انتخاباتی می‌بایست در محل ستاد پوستر و بنر و تراکت توزیع کنند.

وی بیان داشت: نصب پوسترهای تبلیغاتی فقط در ابعاد 10 در 15 سانتی‌متر قانونی است و در صورت بروز تخلف از سوی نامزدها متخلف به 3 تا 30 روز زندان محکوم می‌شود.

فرماندار اراک عنوان کرد: شهرداری اراک به منظور تبلیغات نامزدها مکان‌های مخصوصی را در نظر گرفته است نامزدهای انتخاباتی باید حق الناس را رعایت کرده و از پوشاندن تمام فضا خودداری کنند.

بختیاری با اشاره به قوانین تبلیغات افزود:آوردن نام یک شخصیت در تبلیغات و پوسترهای تبلیغاتی منظور تایید نوعی تبلیغ غیرقانونی است و جرم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌بایست به منظور داشتن حمایت ورزشکاران، اصناف، اتحادیه و شرکت ها در تبلیغات خود مجوز حمایت را از همین شرکتها و اصناف به فرمانداری اعلام کنند.

فرماندار اراک تصریح کرد: طبق ماده 58 قانون انتخابات حامیان و طرفداران نامزدها حق پاره یا مخدوش کردن و آسیب به تبلیغات دیگر نامزدها را ندارند و در صورت مشاهده و شناسایی چنین تخلفی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: در ماده 59 قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده که فعالیت کارمندان دولتی به عنوان طرفدارن در وقت اداری و یا هنگام وقت اداری بدون مرخصی جرم و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به غیر قانونی نبودن استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات توسط نامزدهای انتخاباتی گفت: در قانون تبلیعات انتخاباتی هیچ ماده‌ای مبنی برغیرقانونی بودن استفاده از فضای مجازی به منظور تبلیغات پیش بینی نشده و در حال حاضر استفاده از این فرصت منع قانونی ندارد اما می‌بایست حرمت و احترام رقبا حفظ شود.

فرماندار اراک عنوان کرد: ماده 61 قانون تبلیغات انتخابات مبنی براین است که نصب پوستر، بنر و پارچه نوشته به غیر از محل‌های تعیین شده شهرداری جرم محسوب می‌شود و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

بختیاری بیان داشت: انتخابات حق برجسته مردم است و باید از آن با رعایت قانون استفاده مناسب صورت گیرد چراکه رای مردم در انتخابات سرنوشت کشور را می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار