تابناک: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ارزیابی از وضعیت مجرمین دستگیر شده در سال جاری در استان مرکزی، نشانگر آن است که ۵۵ درصد این مجرمین بیکار هستند.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 11 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، کیومرث عزیزی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی نیروی انتظامی استان مرکزی با رسانه ها، اظهار داشت: علیرغم اینکه این استان قطب چهارم صنعت کشور است طبق آمار رسمی بیکاری در استان ۱۰.۸ درصد است و ارزیابی ها نشان می دهد ۵۵ درصد از ۱۶۹۰۰ نفر مجرم دستگیرشده توسط نیروی انتظامی بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماه گذشته ۸۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی کشف و ضبط شده است افزود: در کنار پدیده قاچاق دو معضل بیکاری و اعتیاد از جمله مائل مهم استان مرکزی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به حوادث رانندگی استان مرکزی طی سال جاری اظهار داشت: در حوادث رانندگی استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۶ نفر کشته شده اند که از این تعداد ۶۸ نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان باخته اند.

عزیزی اظهار داشت: در مدت هفت ماه و نیم امسال ۱۴۵ نفر از مجروحین حوادث رانندگی در بیمارستان جان خود را از دست داده اند که ۹درصد از کشته شدگان سوانح رانندگی را تشکیل می دهند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: محورهای استان مرکزی به علت مسیر ارتباطی شمال به جنوب، از حساسیت خاصی برخوردار است اما متاسفانه حتی یک بالگرد برای حوادث احتمالی در استان وجود ندارد و هنوز در محور اراک به تهران به جای دوربین های دیجیتالی برای کنترل سرعت خودروها از دوربین های معمولی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: مواد مخدر از دیگر معضلات استان است و طی هفت ماه گذشته توسط پلیس مبارزه به مواد مخدر استان مرکزی سه تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: پلیس در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مسئولیت کمیته مقابله را دارد در حالی که ۲۷ دستگاه در این شورا مسئولیت دارند و وظیفه رسانه ها است پیگیری کنند که ۲۶ دستگاه دیگر چه اقداماتی در زمینه کاهش مواد مخدر در حوزه کاری خود انجام داده اند.

عزیزی در مورد نقش رسانه ها در جامعه گفت: نقش و تاثیر رسانه ها در جامعه از اهمیت خاص برخوردار است و نیروی انتظامی کاملا به این موضوع واقف است.

وی با تاکید بر نقدپذیری مسئولان اظهار داشت: انتظار نداریم رسانه ها همواره از مسئولان تعریف کنند و باید حتما نقد را در مطالب خود بگنجانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار