معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۶ طرح آبخیزداری از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی امسال آغاز و پیش بینی می‌شود بهره‌برداری از این طرح‌ها تا پایان مرداد ماه آغاز شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 30 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا عظیمی افزود: یک‌هزار میلیارد ریال منابع مالی از محل سفر ریاست جمهوری، امسال به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان مرکزی اختصاص یافت که ۴۰۰ میلیارد ریال این منابع مالی تاکنون به استان تخصیص یافته‌ است.
او گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های آبخیزداری استان در حال انجام بوده و پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه کنترل و مدیریت ۹۰۰ هزار متر مکعب روان‌آب‌های سطحی استان فراهم شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ظرفیت سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به ۸۷ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.
عظیمی از آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح مشارکتی با بهره برداران استان مرکزی خبرداد و گفت: ۲ طرح آبخیزداری شامل بند خاکی و پخش سیلاب در شهرستان‌ زرندیه و مرمت طرح آبخیزداری پخش سیلاب شهرستان خمین به صورت مشارکتی با بهره برداران امسال آغاز و تا پایان مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
او افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه کنترل، مدیریت و ذخیره سازی ۴۰۰ هزار متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی استان فراهم می شود.
عظیمی از آماده سازی بستر کاشت چهار میلیون اصله نهال امسال در استان مرکزی خبرداد و اضافه کرد: کاشت و تولید این نهال‌ها در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، چقا و برخی شهرستان‌های استان انجام می‌شود.
او ادامه داد: با توجه به افزایش افزایش دما و آغاز فصل گرما، نیاز است برای جلوگیری از بروز آتش سوزی در مراتع و اراضی طبیعی استان مرکزی، مردم از روشن کردن آتش در اراضی طبیعی خودداری کرده و هرگونه آتش سوزی در مراتع را با تلفن ۱۵۰۴ به ادارات این اداره کل اطلاع رسانی کنند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به مردم و کشاورزان توصیه کرد با توجه به کاهش بارندگی‌ها از مصرف آب در بخش خانگی و کشاورزی صرفه‌جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار