مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:به مناسبت فرا رسیدن هفته محط زیست و تداوم پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک محور مواصلاتی شهرستان شهرستان با حضور جمعی از مسئولین استانی و با مشارکت شرکت پالایش نفت امام خمینی ( ره ) شازند از زباله پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 30 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، یوسف یوسفی با اشاره باینکه این پویش ملی علاوه بر جلوگیری از آلودگی های محیط زیستی ، به حفظ زیبایی مناظر و مسیرهای ارتباطی و محیط ‌های طبیعی کمک می‌کند افزود: از آغاز این پویش در استان مرکزی حدود سه سال میگذرد و تاکنون ۳۹۲۷۸ کیسه زباله  از  حریم ۷۳۲۹ هکتار جاده‌های این استان جمع آوری شده است.
وی گفت : پویش مسیر سبز، ایران پاک با هدف فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به فضای طبیعت و محیط زندگی ، در استان  با حمایت دوستداران طبعیت و صنایع استان در حال  اجراست.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست طرح ملی " مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاهها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور با هدف کاهش پراکنش انواع پسماند از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله های ساختمانی در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه های طبیعی کشور ابلاغ کرد.
لازم بذکر است در پایان این مراسم از تعدادی از فعالین این پویش با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شرکت پالایش نفت امام خمینی ( ره ) شازند با اهدا لوح و تندیس قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار