در مراسمی با حضور مهندس هادربادی عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی و صفری ریاست سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه ها و تشکل های و همکاران شبکه شبکه مدیریت تعاون روستایی استان مرکزی از حسین هاشمی مدیر تعاون روستایی استان مرکزی قدردانی و حسین بهاور به عنوان سرپرست تعاون روستایی استان مرکزی معرفی شد .
کد خبر: ۱۱۰۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 29 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این آیین با اشاره نقش وجایگاه تشکل ها در دنیا گفت : عامل موفقیت بسیاری از کشورهای دنیا در حوزه کشاورزی است که امروزه تعاون روستایی یا تعاونی های تولید ازجمله این تشکل ها بشمار میاید.
هادربادی با اشاره به اینکه ۶ دهه از شکل گیری فعالیت رسمی تعاون های روستایی در قالب تشکل ها میگذرد افزود:تعاون روستایی در تمای مراحل زنجیره ارزش چه قبل و چه بعد تولید اثرگزاربوده است .
وی عدم توجه به ابتدا وانتها چرخه کشاورزی از عمده اشکالات چرخه کشاورزی برشمردو گفت: صرف توجه به وسط این چرخه منجر به افت وخیز هایی در این چرخه شده که در اول این چرخه نیازسنجی و آموزش وآخر چرخه بازاریابی و پایاش دو عنصر مهم در این چرخه است که نیازمند توجه بیشتراست وتعاون روستایی در این چرخه نقطه وصل و اتصال بوده است.
هادربادی با تاکید براینکه در هرحای دنیا که کشاورزی رشد و ترقی پیدا کرده در بستر تشکل ها بوده است اظهار داشت :خودکفایی مالی و ارتقائ مهارت و پایش وارزیابی جز عوامل توانمند سازی تشکل هاست.
وی افزود : تغییر بینش و نگرش در حرکت رو به جلو تشکل ها یک عامل مهم و اساسی است .
وی با تاکید بر اتمام طرح تهیه سند تحول تعاون روستایی و تشکل ها طی پنج ماهه گذشته افزود: این سند که سند اصلی توانمند سازی و سند فرصت ها و قوت هاست. وی خاطرنشان کرد: این سند قائم به فرد نیست و با تغییر افراد نمیتواند بر اجرای طرح وبرنامه اثر گزار باشد و این سند به شکل کاربردی با مشورت تشکل ها و استان ها آماده شده و بزودی به همکاران ابلاغ خواهد شد .
رییس جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه زنجیره تولید دربخش کشاورزی دارای حلقه های متعددی است گفت: عدم رشد حلقه های این زنجیره به شکل متناسب از جمله مشکلات این بخش است واز آنچا که حلقه ضعیف در این زنجیره موجب قطع زنجیره میشود لذا سیاست وزارت جهاد کشاورزی تقویت این حلقه ها به شکل متناسب است بنحوی که اگر در بخش تولید قوی اما در بخش فرآوری ضعیف عمل شود بطور یقین این ضعف بر چرخه تولید اثر گزار خواهد بود و باید در راستای تقویت این حلقه ها به تناسب نقش تلاش بیشتری صورت گیرد . صفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقویت تشکل ها افزود:هم از لحاظ قانونی وهم تجربه ثابت کرده است که بدون تشکل ها بخش کشاورزی ابطل خواهد ماند و قادر به فعالیت نخواهد بود وتشکل ها زمانی اثر گزار خواهند بود که تقویت شوند.
وی خاطرنشان کرد: اعتماد بخش دولتی به تشکل ها و واگذاری تصدی ها و تدوین قوانین در راستای پشتیبانی از تشکل ها و باور خود تشکل ها براثربخش بودن آنها دو عامل و عنصر اساسی در تقویت تشکل ها است.
حسین بهاور نیزدر ادامه این مراسم امنیت نظامی و امنیت غذایی و اقتدار وامنیت تکنولوژی را سه مقوله مهم در دنیا امروز برشمرد و گفت: در امنیت غذایی ارزآوری اشتغال پایدار وتولید ثروت و سرمایه گزاری مستلزم برنامه محور بودن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار