استاندار مرکزی گفت: برای مردم کمبود نیروی بازرسی و اعتبارات در نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها قابل قبول نیست.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 27 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در حاشیه بازدید از تعزیرات حکومتی استان مرکزی افزود: جهاد کشاورزی و سازمان غله در این مهم متولی اصلی به شمار می‌روند، بنابراین باید با کمک همه بخش‌های استان مرکزی از جمله اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صمت و بسیج اصناف برای تامین نان با کیفیت تلاش کرد.
وی یادآورشد:بازرسان این استان با هدف افزایش رضایتمندی مردم با نظارت گشت‌های مشترک دستگاه‌های متولی، عرصه را بر نانوایی‌های متخلف تنگ‌تر می‌کنند.
وی افزود: مردم به شدت از وضعیت نان به ویژه از لحاظ کیفیت و تخلفات متعدد برخی از صنوف در این فعالیت، گلایه دارند که رفع این مهم نیازمند اقدام مشترک جدی دستگاه‌های نظارتی است.
استاندار مرکزی ادامه داد: برای کمک به افزایش کیفیت نان باید ابزار نظارتی در فعالیت نانوایی‌ها شدت یابد تا در نتیجه کیفیت و سایر تخلفات روند نزولی پیدا کند.
مخلص‌الائمه تاکید کرد: مردم موارد تخلفات نانوایی‌های استان مرکزی از جمله کیفیت، تعطیلی و قیمت را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آنان رسیدگی شود و در این مهم بازرسان را یاری دهند.
وی بیان کرد: مشکلات در بخش سیستم پرداختی کارتخوان‌ها در سطح کشور وجود دارد و همگان اجماع در این موضوع دارند، بنابراین بازرسی نهاد ریاست جمهوری برای رفع آن ورود کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: تخلفات در حوزه نانوایی‌های استان در ۲ بخش، محسوس و نامحسوس شکل گرفته است و در تخلفات محسوس، مردم موارد را می‌بینند و گزارش می‌کنند.
حسن میرزاخانی افزود: برخی تخلفات مانند قاچاق آرد و فروش برای مصرف دام و نیز تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی باید بیشتر مورد توجه بازرسان قرار گیرد.
وی بیان کرد: باید دستگاه‌های نظارتی به گزارش‌هایی که مردم به سامانه اطلاع می‌دهند به طور جدی رسیدگی کنند تا رضایت‌مندی مردم حاصل و سطح اعتماد افزایش یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: میزان تخلفات واحدهای نانوایی به صفر نخواهد رسید اما امکان کاهش با نظارت بازرسان ممکن است.
علی صفری افزود: جهاد کشاورزی با وجود کمبود نیرو و اعتبارات، رصد نانوایی‌ها را در برنامه دارد و انجام بازرسی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های متولی است در غیر این صورت امکان نظارت ۵۰۰ نانوایی در اراک با ۲ گروه بازرسی غیرممکن است.
وی بیان کرد: نباید جهاد کشاورزی در موضوع شناسایی تخلفات برخی واحدهای نانوایی تنها باشد و برای بازرسی اثربخش، باید سایر دستگاه‌های متولی، جهاد کشاورزی استان را یاری دهند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی به اشکالات سامانه کارتخوان نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: نانوایی‌ها در این سامانه با کسر سهمیه مواجه هستند که برای دریافت سهیمه دست به تخلفاتی از جمله تکرار تراکنش با کارت می‌زنند.
سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز گفت: این نهاد نظارتی در کیفیت و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌های استان با شکایت‌های متعددی مواجه است که تخلف در کم فروشی نانوایی‌ها، درصد کمتری از شکایت را در استان شامل می‌شود.
سعید نورالهی افزود: تعزیرات حکومتی با جهاد کشاورزی، گشت‌های مشترک را در دستور کار دارد که در تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها، استفاده از پارچه نوشته با عنوان تخلف صنفی با مصوبه سران قوا در در استان نیز عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی می‌کوشد با توجه به دغدغه مردم برای افزایش رضایت‌مندی آنان اقدامات جدی را در برنامه گشت‌های نظارتی فعال‌تر کند.
سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: تفاوت قیمت هر کسیه آرد دولتی با قیمت بازار آزاد باعث می‌شود تا برخی واحدهای نانوایی وسوسه شده و آرد سهیمه خود را در بازار آزاد به چند برابر قیمت به فروش برسانند که تعزیرات حکومتی استان با این تخلفات به سرعت و با جدیت برخورد می‌کند.
نورالهی افزود: برای اثربخشی واحدهای نظارتی در فعالیت واحدهای نانوایی، بهتر است شهر به چند بخش تقسیم و نظارت بازرسان در تعزیرات، جهاد کشاورزی و صمت در این تقسیم بندی عملیاتی شود.
در این نشست مقرر شد کارگروه اقدام مشترک رسیدگی به نانوایی‌های متخلف برای افزایش رضایت مردم در استان مرکزی تشکیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار