نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، سوم خرداد را روز آزادسازی خرمشهر، روز عزت، شرف، غیرت و مردانگی دانست.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ 26 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: رزمندگان اسلام، ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی روز سوم خرداد با اسارت ۲۰ هزار نیروی عراقی، پشت صدام را شکستند.
وی با اشاره به روز هفتم خردادماه، سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی سال ۵۹ تاسیس شد و با توجه به اینکه از عمر مجلس سیزدهم تنها یک سال دیگر باقی مانده، مردم استان مرکزی و کشور باید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آماده باشند.
وی یادآورشد:مجلس شورای اسلامی در مسیر کنترل تورم و مدیریت هزینه‌ها، گام‌های بلندتری بردارد.
امام جمعه اراک با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب، افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار، تذکرات، هدایت‌ها و حمایت‌های لازم را فرمودند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی بیان کرد: امید است مجلس در یک سال باقی مانده، اقدامات اثربخش و ویژه‌ای در زمینه کنترل تورم داشته باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی، در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقرر شد از سال گذشته کالا برگ به ۱۰ قلم از کالاهای اساسی اختصاص یابد تا با افزایش قیمت دلار این کالاها دچار نوسانات نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: نیاز است با برنامه‌ریزی مناسب دولت، اقشار مختلف مردم از این کالا برگ بهره‌مند شوند تا دغدغه معیشت و سفره مردم کاهش یابد و سفره مردم کوچک نشود.
آیت‌الله دری نجف آبادی تاکید کرد: توده مردم پشتیبان انقلاب و رهبر معظم انقلاب هستند و نباید تورم شدید به آنان وارد شود و مردم نباید چوب دلال‌بازی را بخورند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه اراک، گفت: ناو گروه ۸۶ با پیمودن پهنه اقیاتوس‌ها کار بزرگی برای کشور، نیروهای مسلح و نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران انجام داد.
امام جمعه اراک ادامه داد: این ناو گروه بدون اینکه تجربه قبلی داشته باشد با بهره‌گیری از نیروهای دهه هشتادی توانست این دستاورد بزرگ را به دست آورد.
آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، هسته‌ای، پزشکی و هوا و فضا نیز بدون اینکه تجربه قبلی داشته باشند، دستاوردهای بزرگی برای کشور به دست آوردند.
وی اظهار کرد: استان مرکزی از ظرفیت‌های مناسبی در بخش تحقیقات و صنعتی برخوردار است و این استان به عنوان قطب صنعتی کشور می‌تواند سالانه ۲ تا سه میلیارد صادرات داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری سفر رییس جمهوری به کشور اندونزی، اظهار کرد: این کشور با دار بودن حدود ۱۷ هزار جزیره و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت همانند یک قاره است و صدها هزار مسجد در این کشور وجود دارد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: اندونزی پای اسلام و قرآن ایستاده و مواضع این کشور به جمهوری اسلامی نزدیک‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار