رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: آنچه موجب رشد نیزارها در تالاب میقان شده، وجود فسفر و نیتروژنی است که از فاضلاب تصفیه نشده ایجاد می‌شود و همچون «کود» عمل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷ 24 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید وحید میرنظامی افزود:نی‌های به‌وجود آمده، آلودگی‌های زیست‌محیطی به‌همراه دارد و وجود آن‌ها، اقتضای طبیعی تالاب نیست بلکه به‌دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و زیست‌محیطی این محدوده به نیزار تبدیل شده است.
وی یادآورشد:رشد این نیزارها هر ساله مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد و با ایجاد یک رعد و برق یا گاهی به‌دلیل دخالت‌های انسانی موجب آتش‌سوزی و آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: تالاب میقان گذشته از اینکه یک ظرفیت گردشگری و یک سرمایه اکولوژیکی محسوب می‌شود، در اکوسیستم طبیعی شهر اراک نیز تأثیرگذار است.
وی افزود: دو هزار لیتر بر ثانیه از فاضلاب شهری وارد تصفیه‌خانه می‌شود که از این مقدار هزار لیتر تصفیه شده و باقی‌مانده آن به‌صورت تصفیه نشده وارد تالاب میقان می‌شود.
میرنظامی خاطرنشان کرد: در گذشته ۱۱ رودخانه وارد این تالاب می‌شده که به‌دلیل بندها و سدهایی که در مناطق مختلف استان زده شده است، دیگر وارد این محدوده نمی‌شود و تنها ورودی آب تالاب، فاضلاب تصفیه نشده‌ای است که اکوسیستم این محدوده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار