معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۱ متکدی و کودک کار خیابانی از سطح شهر اراک جمع آوری شده اند.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 24 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا بیاتیان افزود: مجموعه شهرداری اراک با همکاری دستگاه های کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، نیروی انتظامی و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان، اقدام به اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار خیابانی، از سطح شهر اراک کرد و در همین راستا در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۱ نفر متکدی و کودک کار طی دو نوبت از سطح شهر جمع آوری و ساماندهی شده اند.
وی یادآورشد: از ۳۱ نفر متکدی و کودک کار خیابانی ساماندهی شده در اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۷ نفر کودک، ۵ نفر زن و ۹ نفر مرد بوده اند که ۱۴ نفر از این تعداد نیز تبعه افغانستانی بوده اند که تحویل اداره ارتباع و مهاجرین خارجی استان مرکزی شده اند.لازم به ذکر است، از ۳۱ متکدی و کودک کار جمع آوری شده، ۱۴ نفر زیر ۱۸ سال بوده اند و ۵ نفر نیز از متکدی های حرفه ای بوده اند.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: متکدیان و کودکان کار خیابانی پس از جمع آوری از سطح شهر به اردوگاه ساماندهی متکدیان انتقال و پس از ثبت نام به نهادهای مربوطه تحویل داده می شوند .
بیاتیان گفت: همچنین مقرر شد که از منازل متکدیان جمع آوری شده بازدید بعمل آید تا نیازمندی و عدم نیازمندیشان مشخص و در صورت نیازمند بودن تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.
وی تصریح کرد:تکدی‌گری یکی از آسیب‌های اجتماعی است که چهره نازیبایی را در انظار عمومی ایجاد می‌کند و انتظار است مردم نیز فریب چهره و صحبت‌های برخی افراد را نخورند.
بیاتیان با اشاره به نقش مردم در حذف پدیده تکدی‌گر‌ی، از همشهریان درخواست کرد با عدم کمک به متکدیان که خود را نیازمند معرفی می کنند و همچنین دستمال فروش‌ها، اسفند دودی‌های سر چهار راه‌ها که تکدی گر پنهان هستند، نهادهای مربوطه را در حذف پدیده تکدی گری یاری رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار