نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:تولید، صادرات و قطع وابستگی می‌تواند کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد و منابع موجود باید در این مسیر بکار گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ 24 May 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: رشد هشت درصدی کشور و رسیدن به توسعه پایدار با مدیریت منابع و افزایش بهره‌وری امکان‌پذیر است.
وی ادامه داد: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی مشکلات را بیشتر می‌کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی و عبور از این گردنه حساس در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده همه وظیفه دارند و باید تمام منابع کشور در این جهت بکار گرفته شود.
آیت‌ الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: کشورهایی همچون کره جنوبی، ژاپن و چین هیچ نوع منابع اولیه ندارند اما با تولیدات با کیفیت، کار و تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی بازارهای جهانی را در اختیار گرفته‌اند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بهره‌وری نیروی کار به خصوص در حوزه صنعت را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: مدیران صنایع باید توجه داشته باشند در کادرسازی و بکارگیری نیروی‌های موردنیاز خود از افراد متخصص، توانمند، دلسوز، باانگیزه، پاکدست و بانشاط استفاده کنند.
وی با بیان اینکه شرکت هیوندایی کره جنوبی سالانه حدود سه میلیون خودرو تولید و به بازارهای جهانی به خصوص ایالات متحده صادر می‌کند، بیان کرد: عامل موفقیت این شرکت بهره‌وری بسیار بالای نیروی انسانی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اهمیت تولید و لزوم توجه، حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر از این بخش موضوع مهمی است که سایر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این منظر باید کلیدی‌ترین مولفه‌ها مد نظر بوده و در قالب گفتمانی هدفمند برای اصلاح ساختار اقتصادی و رونق تولید تلاش شود چراکه با به گردش درآمدن چرخ‌های تولیدی کشور، بسیاری از مسایل و بحران‌های فعلی اقتصادی جامعه حل می‌شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: استان مرکزی ظرفیت تولیدی چشمگیری دارد که در صورت بهره‌گیری منطقی و کاربردی از آن‌ها و از طرفی حمایت دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها می‌توان کالاهای این استان را به تمام نقاط جهان صادر کرد و گامی اساسی در راستای تقویت بنیه اقتصادی مردم برداشت.
وی به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه فرصت مناسبی برای پرداختن به ابعاد شخصیتی و سیره راهگشای اهل بیت(ع) است و برگزاری برنامه‌های محتوایی فاخر در این ایام می‌تواند نسل جوان را از وجود نعمت اهل بیت(ع) بیشتر بهره‌مند سازد.
نماینده ولی فقیه د ر ادامه سخنان حج را تبلور تمام عیار ارزش های مکتب انسان ساز اسلام دانست و بر ضرورت توجه به امور زائران توسط مسوولان حج تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار