شهردار اراک از خرید ۴۰۰ عدد مخزن گالوانیزه جدید برای جمع آوری پسماندهای شهری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 22 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا کریمی افزود:مخازن جدید با اعتبار چهل و دو میلیارد ریال جایگزین مخازن قدیمی می شود.
وی گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری با خرید ۴۰۰ عدد مخزن گالوانیزه جدید اقدام به نوسازی مخازن جمع آوری پسماند شهری کرده که قرار است بنا بر اولویت بندی های موجود، ظرف یک ماه آینده جانمایی شود.
وی ادامه داد: مخازن خریداری شده جدید باتوجه به افزایش سکونت در ساختمان های چند طبقه، دارای ظرفیت ۱۱۰۰ لیتری هستند که نیازهای امروز شهر اراک را کاملا برطرف می‌سازند.
کریمی اضافه کرد: هزینه خرید مخازن مذکور طی قرارداد منعقد شده چهل و دو میلیارد ریال می باشد به این معنا که یک مخزن ۱۱۰۰ لیتری، حدود یازده میلیون تومان برای شهرداری اراک هزینه در بر داشته است.
شهردار اراک در خصوص نوسازی مخازن جمع آوری کننده پسماند در سطح شهر، گفت: در سال گذشته با خرید پانصد مخزن تمامی نیاز شهر به وجود مخازن جمع آوری کننده پسماند بر طرف شد و در سال جاری نیز با خرید ۴۰۰ مخزن جدید، نوسازی این مخازن در سطح شهر مورد اجرا قرار میگیرد به طوری که مخازن قدیمی از رده خارج میشود و جای خود را به مخازن با کیفیت و دارای ظرفیت بالاتر میدهد.
شهردار اراک گفت:امسال براساس نیازهای شهروندی امکان اجرای بعضی پروژه‌های جدید مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است و قصد داریم پس از اینکه طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۲، پروژه‌های نیمه‌تمام شهر را کامل کردیم به اجرای این طرح‌های جدید بپردازیم.
کریمی افزود: پروژه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به هوشمندسازی ماشین‌آلات عمرانی، ایجاد یا بهبود ترمینال‌های شهری، تداوم پروژه پیاده‌راه‌سازی و خط ویژه دوچرخه‌سواری، بازطراحی میدان اصلی شهر، پیگیری پروژه دره گردو، احداث پارکینگ‌های سطح شهر و روان‌سازی ترافیک در حوزه عمرانی و شهرسازی اشاره کرد.
شهردار اراک تصریح کرد: احداث زیرساخت‌های ورزش همگانی در سطح شهر، اجرای پروژه‌های نشاط اجتماعی، توسعه سرانه‌های فرهنگی و هنری از دیگر پروژه‌هایی است که امسال در حوزه فرهنگی اجرا خواهد شد، در این راستا می‌توان به پیش‌بینی احداث پارک‌های موضوعی و مجتمع‌های چندعملکردی در محلات مختلف شهر اشاره کرد.
کریمی ادامه داد: بازگشایی معابر طرح ۲۴ متری از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری در سال جدید است که پس از سال‌ها بلاتکلیفی آغاز شده و در حال انجام است‌تاکنون بعضی پلاک‌ها در تملک شهرداری قرار گرفته است و تلاش داریم این طرح را سال جاری به سرانجام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار