سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه رفع مشکلات اقتصادی کشور را افزایش جمعیت دانست.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 22 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکترصابر جباری فاروجی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی، در اراک افزود: فرزندآوری در خانواده‌هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، ۱۵ درصد افزایش یافت.
وی یادآورشد: تعداد موالید کشور سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به ثبت رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش سه و هفت دهم درصدی همراه بود اما الگوی باروری در کشور نشان از تغییر دارد.
وی بیان کرد: فرزندآوری در خانواده‌های ۲ فرزندی به سه فرزندی نیز با افزایش ۲ و نیم درصدی همراه است.
سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با وجود کاهش موالید در سال گذشته، میل به فرزندآوری در کشور افزایش یافته است.
جباری فاروجی اظهار کرد: رسانه‌ها نقش موثری در افزایش آگاهی جامعه از خطرات بحران‌های جمعیتی دارد.
وی عنوان کرد: بخشی از بحران جمعیت و تنظیم خانواده کشور در سال‌های گذشته، نادانسته و بخشی دانسته به کشور تحمیل شده است.
سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: قانون برای مادران شاغل در زمینه فرزندآوری تسهیل‌گری‌های زیادی دارد و باید تلاش شود تا این قوانین به خوبی اجرایی شود.
وی تصریح کرد: بی‌ازدواجی، دیر ازدواجی و بی‌فرزندی جزو چالش‌های بزرگ در جامعه است که باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.
سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ایران در پرتگاه سقوط در سیاه‌چال جمعیتی است و همه باید برای جلوگیری از این اتفاق کمک دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: عزم مسئولان استان بر عبور از چاله جمعیتی، جدی است.
بهنام نظری افزود: استان مرکزی از استان‌هایی است که در چاله جمعیتی قرار دارد و اگر به موقع تدبیر نشود، امکان بیرون آمدن از آن وجود ندارد.
وی بیان کرد: نباید زمان را از دست داد و باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا جامعه و استان مرکزی از بحران جمعیتی خارج شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: یکی از مولفه‌های قدرت هر جامعه، جمعیت بویژه جمعیت جوان است.
نظری اظهار کرد: نیاز است برای عبور از این بحران، همه دستگاه‌ها پای کار آیند.
وی یادآور شد: نشست‌های مختلفی با هیات‌های اندیشه‌ورز استان مرکزی در خصوص بحران جمعیتی برگزار شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: این استان جزو استان‌های پیر کشور است و با وجود اینکه صنایع متعددی دارد که نیاز به نیروهای جوان دارد اما با شیب تندی در مسیری پیری قرار دارد.
نظری اظهار کرد: باید مشوق‌های جمعیتی و فرزندآوری در استان مرکزی با جدیت دنبال شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم گفت: در راستای حل مسئله جمعیت در این استان، ستاد مردمی جمعیت تشکیل شده است.
 پروین مفتح زاده افزود: قرارگاه‌های مردمی این ستاد در سطح شهرستان‌ها با راهبری فرمانداران استان مرکزی به زودی شکل می‌گیرد.
وی بیان کرد: استان مرکزی در قصه جمعیت در جایگاهی است که در تمام نشست‌ها باید هوشیارسازی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید قانون جمعیتی و ظرفیت‌هایی که در این قانون آمده را به طور کامل اجرا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار