از نیمه دوم سال گذشته بطور پیوسته شاهد تحلیل های عجیب وغریبی درباره دین اسلام در فضای مجازی بودم!
کد خبر: ۱۱۰۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 17 May 2023

 

افرادی مجهول‌ الهویه با فرصت طلبی از ناآرامي ها،داستان ها ساختن و با زبان جدل بدان پرداختن و جنجال به پا کردند و دین اسلام را کمونیستی وجمهوری اسلامی را نیمه کمونیستی خطاب کردند!
متاسفانه  در آن دوران پرتنش وحتی پس از آن هیچگاه شاهد نبودم یک مقام مسئول یا یک مرجع تقلید یاحتی فراتر از آن سازمان تبلیغات به عنوان نهاد متولی با وجود بهره مندی از ظرفیت رسانه به این شبهات پاسخی درخور دهد!
گرچه علما و اهل فتوت، اصل را نظاره‌گر هستند وما فروع را می‌بینیم اما اصل همین است که دین اسلام را با زبان هنر به اهلش و علاقمندانش درست معرفی کنیم.
هرچند حقیقت اسلام در نظر هوشیار روشن تر از آفتاب آسمانتاب است ونیاز به شنود وتبلیغ و سرود نیست اما سکوت دربرابر نااهلان وتبلیغات کوته نظران جایز نیست.
خواجه حافظ در پاسخ به دراز دستان کوته آستین که هر روز ودر هر عرصه ای وارد می شوند وبا عقل ناقص خود بی هیچ هنر ودانشی، قلم فرسایی وفخر فروشی می کنند،آورده است:
ساقی به جام عدل بده باده تا گدا
غیرت نیاورد که جهان پر بلا کند
براستی که سبب رواج و رونق دین را می‌باید در کمال طلبی روح و سرشت خداجویی آدمی سراغ گرفت، ورنه این همه کامگاری  و واژه آرايي را در گستره‌ای بدین وسعت چگونه می‌توان توضیح داد؟
دین اسلام بر خلاف آنچه شماری از غافلان در روزگار ما پنداشته‌اند، دین «قوم مجعول » نبوده و نیست و از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون، انسان‌های بافرهنگ بسیاری در گسترش ومعرفی حقیقت آن نقش داشته‌اند و کوشیده‌اند؛ فارغ از هرگونه تعلقات نژادی و قومی.
دین اسلام را باید با زبان مشترک انسانیت،اخلاق ،عشق و محبت و رواداری برای ناآگاهان و غیرمسلمانان تبیین کرد ،چه نشانه‌ای از این روشن‌تر که افراط‌گرایان و متعصّبان، نه امروز، بلکه طی قرون و سده‌های پیشین نیز، آشکارا با این دین دشمنی کرده‌اند و از آن سوی، بزرگ‌ترین متفکران و راهبران محبت و مدارا و اخلاق، اندیشۀ خود را درباره آن بوضوح بیان کرده‌اند.
گاه از خود میپرسم زمان تحلیل های مبتذل وبدور از منطق کی به سر می رسد و دقیقا چه کسانی باور میکنند که اسلام کمونیستی وجمهوری اسلامی نیمه کمونیستی است؟!
کمی بعد فکر میکنم به منطق این افراد و  پاسخی که قرار است به افراد آگاه بدهند که  شباهت میان دین اسلام ونظرات افرادی مانند؛مارکس، استالین،لنين و ...چیست؟!
برایم جالب است،وقتی میپرسی شباهت اسلام وکمونیست در چیست؟
سکوت می‌کنند و با کمی تعلل می گویند؛ اشتباه کرده اند، اسلام فاشیستی است و اگر کسی از شباهت این دین با افکار افرادی مانند موسولینی و فرانکو و...بپرسد،
افسوس،کسی نمی‌پرسد تا جهل آنها آشکار وحقیقت با وجدان آدمیت سخن بگوید...
به زودی از کمونیست و اسلام بیشتر خواهم نوشت.
ان شاالله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار