رئیس فدارسیون زورخانه‌ای کشور و کشتی پهلوانی کشور گفت:رشته باستانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی منتسب به اهل بیت(ع) است و در راستای ترویج پهلوانی و جوانمردی حرکت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ 14 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار مهرعلی باران چشمه در جمع روسای هیات‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان مرکزی در اراک، افزود: اشاعه فرهنگ اصیل ورزش باستانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در اولویت برنامه‌ها است.
وی یادآورشد: در هیچ کجای دنیا، ورزشی به این شکل و قدمت دیده نمی‌شود که با نام خدا آغاز شود و در پایان نیز با حماسه‌خوانی و دعا به پایان رسد.
رئیس فدارسیون زورخانه‌ای کشور و کشتی پهلوانی کشورادامه داد: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا این رشته ورزشی مسیر درست خود را طی کند و باید کمک شود تا اگر ایراداتی در مسیر است، رفع شود.
باران چشمه اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای افرادی مانند شهید سلیمانی و شهید ابراهیم آبادی را تربیت کرده است.
وی گفت: نباید اجازه داد خدشه‌ای به فرهنگ این رشته باستانی خورده شود و باید روز به روز در راستای توسعه فرهنگ جوانمردی در جامعه تلاش کرد.
رئیس فدارسیون زورخانه‌ای کشور و کشتی پهلوانی کشور افزود: هیچ برنامه ملی در کشور وجود ندارد که در آن برنامه زورخانه‌ای اجرا نشود و استقبال از این رشته ورزشی روز به روز در حال افزایش است.
باران چشمه عنوان کرد: این رشته ورزشی آیین نامه انضباطی اختصاصی دارد که به استان‌ها ابلاغ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار